
Microsoft е напът да стане втората компания в света, оценена на над 4 трлн. долара
Общите приходи на Microsoft за тримесечието възлизат на 76,4 млрд. долара
Как INGILIZ превърна местния занаят в световен моден актив
Много бизнес истории започват с капитал, стратегия и риск. Други – със страст, занаят и шевна машина в стаята на баба. Точно така започва историята на INGILIZ, които днес са утвърден производител на обувки, признат в над 30 държави, с продукции, стигнали до сериали като Game of Thrones и фестивала в Кан.
Всичко започва през 1996 г. от една стая в къщата на бабата на Ремзи Ингилизов – осем квадрата, две шевни машини и цялото семейство зад масата.
„Двете ми баби, баща ми, леля ми, майка ми, дядовците, всички бяха, цялото семейство беше там, ангажирано с това“, разказва днес той. Ремзи е второ поколение в семейната компания и е човекът, който движи INGILIZ напред в новата ера.
В юлския следобед влизаме във фабриката за обувки, където се случва магията. Отпред ни посреща самият Ремзи с усмивка, чай и без излишен блясък. Само уверено спокойствие и огромна страст, която личи от начина, по който говори за семейния бизнес.
Създадена от бащата на Ремзи – Гюрсел Ингилизов, компанията носи името на фамилията и духа на местния занаят. Ако Асеновград е столицата на сватбените рокли, то Пещера е тази на обувките.
Гюрсел започва като технолог и моделиер в обувна фабрика по времето на социалистическа България. С времето се отделя, купува първите машини, а до 2000 г. вече има собствен цех.
Днес INGILIZ има три основни направления производство на компоненти за обущарския бранш, обувки за външни международни марки и собствен бранд, INGILIZ, с две сезонни и капсулни колекции годишно.
От локален производител, компанията се превръща във водеща сила на Балканите в производството на обувни компоненти. 50% от продукцията се реализира в САЩ (основно в премиум сегмента), 30% – в Китай, а 7% остава на българския пазар.
Производственият процес на компанията е като оркестрирана симфония – разположен хоризонтално и вертикално.
„Работим в почти затворен цикъл – от компонентите до обувката. Всеки предава на следващия точното количество в точното време.“ Това е философията на фирмата, която ѝ помага да остане стабилна дори в най-тежките кризи.
Именно този затворен цикъл е спасението в трудни моменти, разказва Ремзи, когато поръчките от премиум сегмента започват да намаляват поради глобалните сътресения.
„Фабриките на Gucci минаха на четиридневна седмица, други на по 4 часа работа. А ние оцелявахме, защото зависим минимално от външни доставчици.“
Компанията произвежда сама материалите, които влага в обувките и се налага да купуват само суровините. Всичко е причупено през призмата на ESG. Един от малкото компоненти, който купуват, е кожата, лицева и хастар.
Пробивът в световния моден свят започва през 2016 г. с посещението на костюмиста Джан Франко Пиер Антони.
„Работихме с него за сериали като „Игра на тронове“, „Двамата папи“. Оттам дойде идеята – щом обувките ни са във филмите, защо не и върху звездите?“.
Така се ражда поредица от партньорства и в крайна сметка – обувки INGILIZ се оказват на краката на Анджелина Джоли, на инаугурацията на Тръмп и на още редица събития, където модата е повече от стил – тя е послание.
Въпреки че са работили с толкова много звезди, според Ремзи: „Най-незабравимият клиент е този, който постоянно се връща. Имаме клиенти, които имат по над 30 наши продукти. Това са най-добрите клиенти“.
За Ремзи „перфектната обувка“ е тази, която съчетава комфорт и елегантност:
„Жената трябва да се чувства комфортно и същевременно обувката да допълва нейния силует.“ Именно това е фокусът на бранда.
За първи път пред екипът на bTV Бизнес новините Ремзи сподели, че бранда ще разшири своето производство и към други кожени изделия – чанти, колани, аксесоари.
„Първо изградихме традициите, после дойдоха иновациите. Но те вървят ръка за ръка. Без иновация има застой, а застоят води само в една посока – надолу“, категоричен е той.
Още преди устойчивостта да стане модна дума, INGILIZ започва да инвестира в контрол на качеството и екологични практики. От 2021 г. фабриката работи на 100% със зелена енергия. Лепилата са на водна основа, материалите са сертифицирани от LWG, FSC или са от deadstock кожи. От 2021 г. фирмата спестява по 486 тона въглероден отпечатък годишно.
„През октомври 2021 г. от 47 души персонал, 23 бяха болни от COVID – включително баща ми, леля ми, административният директор. Аз останах с работниците. Спях тук, в тази стая, месец и половина. Без ръководство, без почивка, с поръчки, които не можехме да отменим.“
Това е периодът, който Ремзи определя като най-тежкия – лично и професионално.
„Слава богу, никого не загубихме, но беше истинско изпитание за всички.“
Днес 90–95% от продукцията се продава онлайн. Това е модел, върху който компанията работи още от 2019 г. Физическите локации, от Катар до Денвър, са по-скоро имиджови.
Следващата стъпка е „локализация“ – адаптиране на продукта към конкретни пазари, като САЩ, Франция и Италия. Всеки пазар има своята култура, и компанията иска да се впише в нея, без да загуби себе си.
Ако трябва да опише бранда с една дума, Ремзи избира „страст“. Страст към детайла, към процеса, към резултата.
„От другата страна е страст при клиентите. Когато разопаковат кутията и когато видят, обуят продукта и усетят, че това е техният продукт. Това означава, че ние сме си свършили работата“.
„Дано да сме тук след 20 години“, казва с усмивка Ремзи. „Надявам се брандът да е пораснал, както всички растем и помъдряваме. Както малката стая стана от 8 квадрата – 14 хил. квадрата. Надявам се развитието на нашия бранд да даде вдъхновение и да даде кураж на хората, които имат добри идеи и да може да изнесем страната на по-високо ниво в света на модата.“
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Общите приходи на Microsoft за тримесечието възлизат на 76,4 млрд. долара
С колко са се повишили приходите на банковата система у нас?
Пазарът на камиони в Русия е отбелязал спад от 60% в последните шест месеца