Най-продаваният продукт на Volkswagen не е кола, а... наденица?

Корпоративни истории

Най-големият производител на автомобили в Европа, е продал почти толкова колбаси, колкото и превозни средства

Докато основната дейност на германската автомобилна група "Фолксваген" (Volkswagen) отслабва, компанията успя да постави рекорд по продажби в неочаквана продуктова линия през 2024 г. – тази производство и продажба колбаси, предаде ДПА, цитирано от БТА. 

От коли до наденички 

Снимка: Bud Brown Volkswagen

От официалната страница на Volkswagen разбираме, че компанията произвежда своя собствена марка вурстове в собствена фабрика от 1973 г. Тя е създадена, за да може служителите да се хранят, тъй като някои от техните фабрики са отдалечени. Известнатата наденичка не само се предлага в ресторанти във фабриките на VW, но и редица ресторанти извън фабриките, като спортни стадиони и магазини за хранителни стоки, продават наденицата на VW на обществеността. Германската автомобилна компания произвежда и специален вид кетчуп, който се съчетава идеално с техните колбаси.  

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Годишно се произвеждат приблизително 7 милиона наденички VW Currywurst, като приблизително 40% от продажбите идват от служители в шестте завода на компанията в цяла Германия. Останалите 60% се продават на широката публика. 

Повече продажби 

Снимка: Bud Brown Volkswagen

Линията вурстове на автомобилостроителя е продала 8 552 000 единици през 2024 г. в ресторанти на самообслужване и супермаркети. Продажбите през 2024 г. надхвърлиха предишния рекорд, поставен през 2023 г., с повече от 200 000 единици. Според данни от сайта на The Sausage Man, вурстовете се продават на цена от 16,89 паунда на опаковка.

"С над 8 милиона продадени колбаси "Фолксваген ориджинал къривурст" (Volkswagen Original Currywurst), ние празнуваме поставянето на нов рекорд по продажби", написа в социалната мрежа LinkedIn Гунар Килиан, главен директор на човешките ресурси в компанията.

Това означава, че Volkswagen, която най-големият производител на автомобили в Европа, е продал почти толкова колбаси, колкото и превозни средства. 

Колите не се продават толкова добре 

Въпреки че бизнесът с колбасите расте, продажбите на автомобили не се развиват толкова добре. Пазарът се е свил с 2,3% през 2024 г., до 9,03 милиона модела, включително от марките Audi, Seat и Skoda. За компанията е категорично вурстовете са най-продаваният продукт през миналата година - 8,5 милиона от тази марка колбаси при приблизително 5,2 милиона автомобили и микробуси.

От класическия "Къривурст" са продадени 6,317 милиона бройки. Компанията продава около 7 милиона колбаси през 2019 г. и 6,5 милиона през 2020 г. и 2021 г., припомня ДПА.

Предстоят още разновидности на колбаси от страна на германската автомобилна група, обяви Гунар Килиан и допълни, че "следващата разновидност на "Къривурст" вече е в процес на разработване".

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук