McDonald's иска в бъдеще поръчките да се приемат от изкуствен интелект

Корпоративни истории

Компанията също така влезе в партньорство с Google през декември, фокусирано върху използването на генеративен AI

 

В много от клоновете си McDonald’s вече използват машини за поръчки. Сега технологията трябва да бъде въведена и на гишето за шофиране. McDonald's иска в бъдеще AI да приема поръчките там, казва Spiegel. 

Иновацията ще се тества в повече от 100 места на веригата ресторанти за бързо хранене в САЩ. По думи на компанията това нововъведение ще бъде част от бъдещето на ресторантите. 

Софтуерът с изкуствен интелект става все по-добър в разговорите с хората. Разпознаването на реч е особено полезно за поръчки в някои ресторанти, тъй като би трябвало да е достатъчно за структуриране на управляем избор от думи. Така нареченият генеративен AI – като този, използван в чатбота ChatGPT – също може да формулира изречения като човек.

Много служители ще трябва да се подготвят за сериозни професионални промени. Само в Германия около три милиона работни места или 7% от общата заетост могат да бъдат засегнати до 2030 г., според скорошно проучване на McKinsey Global Institute (MGI). Авторите на проучването предупреждават за опасността пазарът на труда да се разпадне. Докато висококвалифицираните и платени работни места над средното ниво трудно могат да бъдат заети, съществува риск от свръхпредлагане на работници в сектора с ниски заплати.

Междувременно веригата за бързо хранен експериментира с новата технология и в други области. Компанията също така влезе в партньорство с Google през декември, фокусирано върху използването на генеративен AI, въпреки че детайлите на сделката първоначално останаха неясни.

Американски конкуренти като веригите за бързо хранене Wendy's и Carl's Jr. също експериментират с автоматизирано приемане на гласови поръчки. Не е ясно колко бързо подобни решения могат да бъдат приложени извън САЩ, тъй като AI софтуерът обикновено първоначално се разработва за английски.

Бизнес Видео Подкаст