Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Но не всички клиенти го харесват…
Новият тестов ресторант на McDonald's близо до Форт Уърт, Тексас, може да бъде бъдещето на заведенията за бързо хранене. В него вместо хора да ви подават пакета с бургера на входа, автоматична транспортна лента носи поръчката ви до прозореца. Поръчването се извършва чрез таблет или приложение, като в този процес също не участват хора.
В публикация в блог през декември McDonald's каза, че тестовият ресторант демонстрира ангажимента на компанията за „намиране на нови начини за обслужване на клиенти по-бързо и по-лесно от всякога“.
Но не всички клиенти го харесват…
Само част от коментарите гласят: „Губят се милиони работни места“, „О, не, първо трябва да говорим със Siri и Google, а сега трябва да говорим и с друг компютър“, „Няма да давам парите си на роботи“, „Вдигнете минималната заплата!“
Други клиенти имат по-лични притеснения, изразявайки опасения за това как могат да пооправят поръчката си, ако е неправилно приготвена, или как да поискат допълнителни подправки.
„А ако забравят артикул. На кого трябва да кажете, на робота?“, отбеляза друг потребител.
Тестовият ресторант за бързо хранене се появява в момент, когато компаниите се борят да наемат работници на фона на свиващ се резерв от подходяща работна ръка, както и организирането на синдикати в САЩ, които изискват все по-осезаеми увеличения на работната заплата. В същото време автоматизацията се налага в повечето индустрии, като експертите прогнозират, че 10 милиона работни места можгат да бъдат изложени на риск през следващите няколко години - позиции с ниски заплати най-вече в индустриите за бързо хранене и услугите.
McDonald's от своя страна каза, че технологията ще позволи на техния кухненски персонал да подготвя по-ефективно поръчките на клиентите.
„Технологията в този ресторант не само ни позволява да обслужваме нашите клиенти по нови, иновативни начини, но дава възможност на екипа на ресторанта да се концентрира повече върху скоростта и точността на поръчките, което прави изживяването по-приятно за всички“, казва Кийт Ванечек, франчайзополучател, управляващ тестовия ресторант.
Разбира се, не всички имат негативно мнение относно концепцията. Някои клиенти изразяват оптимизъм, че автоматизираният ресторант може да подобри обслужването и изживяването им.
И порядъчен брой подигравки посочиха, че машините не винаги са отговорът, с препратки към често повредените машини за сладолед McFlurry на веригата.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб