Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Стартира бизнес, когато е още тийнейджър и обратно на всички очаквания става световен феномен
В света на автомобилната индустрия рядко се появяват иноватори като Илон Мъск, които успяват да създадат истинска революция. Един от тях е Мате Римац, хърватски предприемач и визионер, който става един от водещите играчи в електромобилната индустрия. Роден в малък хърватски град, Римац успява да превърне своята страст към автомобилите и технологиите в компания от световна класа - Rimac Automobili.
Първи стъпки
Детството на Римац не е било от най-лесните. Семейството му се мести в Германия, когато е едва на три години, а по-късно се установняват за постоянно в Хърватия. От малък, той проявява интерес към технологиите и автомобилите. Още като ученик Мате започва да експериментира с различни електронни устройства и да ги използва, за да модифицира и подобрява всичко около себе си. По данни на HotCars, талантът му е забелязан от Иван Влайнич, който го взима под крилото си и го подканва да участва в различни конкурси за иновации. В крайна сметка Мате печели първото си състезание. Това е началото на неговите успехи.
Римац печели множество награди в международни състезания за иновации в страни като Южна Корея, Германия и Хърватия, преди да навърши 18 години. След това записва да учи в Университета за приложни науки VERN през 2007 г. и получава бакалавърска степен по Предприемачески мениджмънт през 2010 г.
Първата кола
През целия си живот Римац е имал страст към колите и моторните спортове. Когато е едва на 18 години, той иска да се включи в състезание и купува BMW E30 323i 2006 от 1984 г. След като двигателят с вътрешно горене на колата избухва по време на въпросното състезание, той решава да превърне колата изцяло в електрическа. Това се случва няколко години преди Tesla да представи първата си кола, така че никой не взема Римац на сериозно.
Неговото решение обаче се оказва съдбоносно, защото така започва дългото му пътешествие към създаването на електрически суперавтомобил. След като е преработеното BMW-то участва в множество състезания и печели срещу конвенционалните машини. За известно време това е най-бързото електрическо превозно средство в света. Виждайки потенциала, Мате решава да основе компания за производство на електрически автомобили.
Създаването на Rimac Automobili
Компанията е основана през 2009 г., но Римац няма други служители до 2011 г. През 2010 г. той се среща с Адриано Мудри, който по това време е дизайнер в General Motors. Двамата се споразумяват да разработят заедно електрически суперавтомобил. Това споразумение, съчетано с известната му иновация на BMW, привлича много внимание от международните медии и двамата партньори са поканени от кралското семейство на ОАЕ. Членовете на кралското семейство решават да финансират компанията с молба - възможно най-бързо да създадат високопроизводителен EV.
Започвайки с малък екип от ентусиазирани инженери, компанията бързо се развива. През 2011 г., Римац представя своя първи прототип - Concept_One, който шокира света със своите невероятни характеристики: 1088 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и максимална скорост от 355 км/ч. Това е моментът, в който Мате избухва в индустрията на EV. След това името на младия мъж започва да се спряга с това на Илон Мъск и неговата Tesla. Хърватският Илон Мъск преобърна автомобилната индустрия на Балканите с краката нагоре. Римац създава не само суперавтомобили, но и разработва иновативни технологии, които се използват и от други автомобилни производители.
Влияние върху индустрията
Под ръководството на Мате Римац, Rimac Automobili продължава да расте и да се развива. През 2021 г., компанията представя новия си модел - Rimac Nevera, който отново поставя нови стандарти в индустрията с впечатляващите си характеристики. Nevera се отличава със 1914 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 1,85 секунди и максимална скорост от 412 км/ч. Тези постижения правят автомобила най-бързият сериен електрически автомобил в света.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови