LVMH направи фурор в първата си голяма кампания на Олимпийските игри

Корпоративни истории

Колко средства е вложила компанията за партньорство на Олимпийските игри?

 

В качеството си на „творчески партньор“ на Олимпийските и Параолимпийските игри луксозният гигант е вложил 150 млн. евро (163 млн. долара) в изработката на много олимпийски стоки, като например медалите, изработени от Chaumet, и униформите, носени от френските атлети, съобщава CNBC.

Участието на LVMH в Олимпийските игри в Париж беше „майсторски клас“ по ангажиране на марката, каза Даниел Лангер, изпълнителен професор по луксозна стратегия в Pepperdine Graziadio Business School.

„Безпрецедентното спонсориране на Олимпийските игри от страна на LVMH изведе ангажираността на марката на съвсем различно ниво“, каза Лангер пред Business Insider. 

Наследството и ангажиментът на марката към спорта водят началото си от 50-те години на XIX век, когато Луи Вютон прави революция в пътуванията със защитни куфари, съчетаващи елегантност и практичност. Този визионерски дух продължава да прозира във всички творения, включително куфарите с факли и медали за Олимпийските и Параолимпийските игри в Париж през 2024 г.

Куфарите с медали и факли на Париж 2024
Отразявайки наследството на Louis Vuitton в производството на куфари, вътрешността на куфарите за медали е изцяло облицована с черна матова кожа, а отвън е изобразено емблематичното платно Monogram.  

Базираният в Париж луксозен гигант също така се радваше на домакинското предимство на Олимпийските игри. Това даде на LVMH „възможността да посрещне най-добрите си клиенти и да им предостави преживявания, които се случват веднъж в живота, и достъп, който други марки не биха могли да направят“, каза Лангер. 

Сред гостите на предварителното парти на LVMH за Олимпийските игри миналия месец бяха Анна Уинтур, Леброн Джеймс, Зендая, Серена Уилямс и други спортни и модни знаменитости.

Град, отговарящ на културните особености

LVMH не беше единствената компания, която превърна Игрите в Париж във витрина за търговия на дребно. Американски масови марки като Glossier, Skims и Lululemon се стремяха да се възползват от културната значимост на Париж и завръщането на голяма аудитория след пандемията, съобщи BI през юли.

„Париж като град е толкова актуален в културно отношение“, каза Хари Пул, вицепрезидент по маркетинговите решения на Excel Sports Management, пред BI миналия месец. 

Но не става дума само за Париж или френските марки. Олимпийските игри дадоха на LVMH и маркетингово влияние, като буквално поставиха марките на компанията на подиума.

Осъществяването на големи маркетингови инвестиции не е нещо ново за LVMH. Луксозната верига е похарчила 72 млрд. евро за реклама и промоционални разходи от 2010 г. до 2023 г. - с 22 млрд. евро повече от петте си конкурента, взети заедно, съобщи Bloomberg през юли.

„Фокусът е върху спортистите и по подразбиране хората ще гледат това, което носят“, каза през юли пред BI Фльор Робъртс, глобален ръководител на отдел „Лукс“ в Euromonitor International. 

Видимостта на LVMH от Олимпийските игри може да насочи амбициозните купувачи на луксозни стоки към марките на компанията, заяви пред CNBC Милтън Педраза, главен изпълнителен директор на The Luxury Institute.

Олимпийските игри се проведоха точно след като приходите на LVMH спаднаха с 1,3%, до 41,7 млрд. евро, през първата половина на годината в сравнение с миналата година. Разочароващите продажби на луксозния конгломерат бяха повлечени надолу от забавянето на търсенето на луксозни стоки в Китай и дори от вялия пазар на шампанско.

В перспектива професорът от Pepperdine Лангер не вижда причина LVMH да не продължи стратегията си за Олимпийските игри. Следващите зимни олимпийски игри ще се проведат в световната столица на модата Милано през 2026 г., а Лос Анджелис ще бъде домакин на летните игри през 2028 г.

„LVMH е глобална компания, а САЩ е един от основните им пазари. Ето защо мога да си представя, че спонсорирането на бъдещите Олимпийски игри ще бъде дългосрочен ангажимент“, каза Лангер.

 

 

Тагове

@

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст