БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Ето няколко важни съвета
В даден момент един мениджър или експерт може да реши да стане предприемач и да се занимава със собствен бизнес. Той има два варианта пред себе си: или да стартира нещо от нулата или да закупи готов, печеливш бизнес. Нека да се спрем на втората опция.
Намирането на печеливш бизнес изисква много времеви ресурс и анализ на потенциалните възможности. Има няколко източника, които може да използвате за да идентифицирате потенциални бизнеси за продажба.
Един от най-често срещаните източници е уебсайтове за продажба на компании. В България има няколко такива сайта но там ще намерите предимно по-малки бизнеси като магазин, автосервиз, онлайн сайт и др. Ако това е бизнеса, който търсите несъмнено проверете тези сайтове и се свържете със собствениците. Разберете защо продават, анализирайте информацията, и бъдете наясно, че трябва да се занимавате оперативно с този бизнес.
Друг източник на идеи за покупка на бизнес може да бъдат професионалните асоциации и търговските издания. Ако предварително сте се насочили към някоя конкретна нисша, то това би бил много добър канал за намиране на подходящ бизнес. Участието в индустриални събития и конференции също може да бъде добър вариант. Освен това този подход би ви създал и нетуърк в съответната област а от тези контакти биха изскочили може би най-добрите възможности. Повечето добри компании не може да ги намерите по сайтове или в публичното пространство защото хората не обичат да се носят слухове за продажбата на техния бизнес.
Последно, но не и по значение, работата с бизнес консултанти по покупко-продажба на компании също би било добър вариант. Тези хора имат значителна мрежа от контакти, занимават се само с това като основна дейност и са били участници в много сделки. Това им помага да намират много добри възможности, да знаят как да се структурира една сделка или какви подводни камъни може да има при всеки един предлаган бизнес за продажба. Не на последно място биха спестили и много времеви ресурс. Това важи в пълна степен ако сте се ориентирали към покупката на по-голям бизнес а не един квартален магазин, с който вие оперативно да се занимавате.
Покупката на един бизнес носи голям риск, защото дори той да е бил печеливш до този момент може да се окаже капан за купувача. Причината може да бъде или не добре проучена компания или лошо управление на ново закупения бизнес. И в двата случая отговорността ще бъде на купувача и затова е важно той добре да обмисли едно такова важно решение. Тук лошото решение би имало доста по-сериозно финансови последствия от това да сте избрали неподходящия работодател като мениджър.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството