1 USD
1.72198 BGN
Петрол
65.31 $/барел
Bitcoin
$94,698.5

Gen Z спестява най-много пари от всички поколения

Те искат до 2029 г. да се сдобият със свой дом

Поколението Z – хората, родени между 1997 и 2012 година – се очертава като най-пестеливото поколение до момента. Независимо от глобалния икономически натиск и нестабилния пазар на труда, мнозина от тях успяват да трупат спестявания с темпове, каквито не се наблюдават при по-старите поколения.

Според данни на Talker Research, цитирани от The New York Post, 21% от представителите на Gen Z заделят между 1% и 10% от месечния си доход, докато 25% спестяват между 11% и 20%. Още 12% стигат до 30% спестени средства от дохода си, а 5% от младите успяват да спестят дори цялата си заплата.

Тези цифри превъзхождат спестовността на милениалите (родени между 1981 и 1996 г.), поколението X (1965–1980) и бейби бумърите (1946–1964). За сравнение, 30% от милениалите отделят до 10% от заплатата си, а 24% – между 11% и 20%. Но цели 26% от тях изобщо не спестяват – в контраст с едва 16% при поколението Z. При бейби бумърите положението е още по-неблагоприятно - 32% от тях не заделят никакви средства, като мнозина открито заявяват, че предпочитат да се наслаждават на парите си, докато са живи.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

И все пак – въпреки впечатляващите си спестовни навици, представителите на поколението Z рядко притежават собствено жилище.

В САЩ, където живеят приблизително 68 милиона души от това поколение, близо половината заявяват, че искат да закупят дом до 2029 г. Но засега само 3% от купувачите и 2% от продавачите на имоти са на възраст между 18 и 24 години, според Националната асоциация на брокерите на недвижими имоти (NAR).

Проучването показва, че над половината от младите продължават да живеят със семействата си, за да имат по-високите спестявания и след време да си позволят собствено жилище.

Финансовият натиск обаче остава сериозен. В най-големите градски зони в САЩ младите купувачи от Gen Z отделят средно 37% от доходите си за ипотека – далеч над 26%, които плаща средностатистическият купувач.

Допълнителен фактор е трудният пазар на труда, който кара все повече млади хора да търсят странични доходи. Към края на миналата година 5,3% от работещите в САЩ са имали повече от едно работно място – най-високият дял от 2019 г. насам.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук