„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Дигитална библиотека за детски стоки и играчки позволява намаляване на въглеродния отпечатък върху природата (ЧАСТ 2)
Едва ли повечето хора сме запознати с индустрията, която произвежда играчки. Тя е сред най-големите консуматори на пластмаса в света, като използва близо 40 тона на година. Не бива да забравяме, че играчките се рециклират трудно, а производството включва и изразходването на ресурси за опаковки, които представляват сериозен обем от отпадъците.
В същото време приходите, които генерира индустрията в глобален мащаб, възлизат на над 104 млрд. долара през 2021 г. Глобалният пазар на играчки е нараснал с на 13% от 2018 г. насам и тенденциите са темпът на растеж да продължи и през следващите години.
Проучвания показват, че в едно американско семейство харчи средно по 6,500 долара за играчки на детето си преди то да стигне тийнейджърска възраст, а във всеки дом има между 70 и 100 играчки.
Производителите на играчки вървят и в крак с динамичните промени в света, което ги поставя пред предизвикателството артикулите да следват креативността и въображението на децата.
Лидерите в сектора съсредоточават своите усилия и върху по-големите деца, които имат интерес към конзолни и компютърни игри, които представляват сериозен пазарен сегмент. Очаква се той да достига рекордни нива през следващите години, но сега поглеждаме към традиционните играчки, които купуваме за децата.
Проучвания са установили, че ако едно семейство взима под наем средно количество играчки, то може да спестява по 80 кг. боклук на година.
Дигиталната библиотека Infinity Toy Box, основана от Боряна и Иван през 2021 г., е на българия пазар от 14 месеца и предлага решения за ненужните играчки вкъщи. Проектът цели да привлече вниманието ни и към намаляване на въглеродния отпечатък върху околната среда.
Това, което платформата прави от самото начало, например, е да преизоползва кашоните и кутиите, в които идват стоките, което е важен аспект от производството и допринася за развитието на кръговата икономика.
Те преизползват ресурсите, докато имат приемлив вид и по начин дори се различава от останалите играчи в сектора. Тяхната цел е да покажат както на родителите, така и на децата, че е по-ценно времето, прекарано в игра, а не лъскавият вид на играчката.
При стартирането на бизнеса си Боряна и Иван си поставят за цел услугата им да се ползва не само от хората, които се вълнуват от нулевата икономика и рециклирането, а интересът към темите и проблемите да се появи естествено, без да провокират вина у потребителите, че не предприемат някакви конкретни действия.
Предстои проектът да бъде предложен и на компании, които следват принципа за корпоративно-социална отговорност и затова Боряна и Иван са в процес на изграждане на сътрудничества. Идеята им е да работят с бизнеси и организации, които имат политики и разбиране за екологичния аспект на това да на се наемат играчки.
Колкото до клиентите, с които работят младите предприемачи – Infinity Toy Box се посещава от семейства от цялата страна. Майките се вълнуват изключително много от функциите на играчките – дали развиват моториката и възприятията. Бащите пък следят предимно икономическия ефект от абонаментната услуга, макар че платформата развива кампании и тактики за привличане на интереса им.
Обратната връзка на потребителите е от съществено значение за изчистването на модела и неизвестните у него. Затова и притесненията на Боряна са свързани най-вече предоставянето на лесен достъп до дигиталната библиотека, така че родителите да я предпочитат пред обиколките по магазините.
Сред плановете за развитие на Infinity Toy Box Боряна включва и разширяване на дейността и развиване на потенциала за излизането на компанията на външни пазари. Разрастването на бизнеса се случва поетапно, което включва освен финансова стратегия и привличането на нови партньори, които ще допринесат за надграждането на идеята.
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.