Рядка монета от фамилията на Джон Адамс е продадена на търг за $2.5 млн.
Смята се, че тя е от 1652 г. и тежи 1.1 грама
„Да вървиш по пътя на Dogalicious означава да вървиш по-бавно, да намалиш екологичния си отпечатък", казва създателката на устойчивия бранд за кучета
Преди 8 години една съдбоносна среща във Виетнам между Любомира Василева и пудела Марлита става причина на софийската сцена да се появи иновативният бизнес с концептуален магазин, пекарна за кучета и кафене за човеци. Да, прочетохте правилно! Мястото се фокусира върху косматите ни приятели и тук можете да пиете вашата напитка, докато кучето ви се наслаждава на своето пъпучино (от анг. Puppy – куче и капучино) или торта, създадена специално за домашни любимци.
Всеки един елемент, който включва брандът Dogalicious е вдъхновен от Марлита и е част от пътя на Любомира да изгради иновативен и устойчив бизнес.
Dogalicious комбинира няколко много големи звена, като едно от най-големите е пекарната за домашни любимци, от която всеки ден излизат тортички, кексчета и десерти, съобразени изцяло с хранителните елементи и съставки, които кученцата консумират.
„Държим много на качеството. Месото се смила пред нас, използваме български производители и органични съставки, за да може всеки да е спокоен какво дава на кученцето си“, разказва Любомира на екипа ни.
Може би много от вас ще сметнат идеята за ексцентрична, но по думи на основателката на бранда съмненията за успеха са били само в началото, а българите все повече се отварят към интересни и иновативни бизнеси.
„Ох, дете, бягай в чужбина! Там ще те оценят със сигурност“, коментират много хора в началото на създаването на бранда, а днес пекарната работи на пълни обороти.
Честит рожден ден, Марли!
Т.нар. „сладкиши“ не включват никаква захар и са съобразени с потребностите на животните. Те са два вида: месни и безмесни. Месните са създадени на основата на протеина (месо), включват още кафяв ориз, морков, безглутенови овесени ядки, а кремовете са от сладък картоф или нискомаслено крема сирене. Цветовете са изцяло от естествени съставки и не се използват никакви сладкарски бои.
Докато с Любомира си говорим за новите трендове и възможността отглеждането на куче да бъде устойчиво и щадящо природата, Марлита се намества около поничката, която украсяваме, в очакване да я опита. Това лакомство е направено от нахутено брашно, банан и фъстъчено масло, украсено с пюре от сладък картоф и крема сирене с цвекло и няколко боровинки.
Всеки ден от пекарната на Dogalicious излизат минимум 4-5 торти, които стопаните купуват за рождени дни на кученца.
„Месните торти могат спокойно да заместят основното хапане на кученцата, защото те са изключително хранителни. Вътре има телешко месо, кафяв ориз, морков – така че това е страхотна основна храна“, казва тя и добавя, че в пространството на Dogalicious често се празнуват и рождени дни на кучета, като стопаните канят и гости, за които се подготвя кетъринг с торта, кексчета, подаръци – бисквитки с имената на кученцата.
Друга тенденция напоследък са и торите за обявяване на пола на бебето на кученцето, което очаква домашния любимец. Обикновено някой от приятелите на стопаните дава листче на Любомира, на което е написан полът.
„Това е най-сладкият момент за нас. Това е супер лично. По този начин хората ни правят близки до тях. Слагаме цвета – съответно розово или синьо и така стопаните разбират пола, докато кученцето им похапва от тортата“, добавя тя.
Лакомства за пухкави клиенти
„Имаме цяла серия от дехидратирани лакомства, за които най-основното е, че са с опция за refill (презареждане). Като природосъобразен бранд предлагаме на хората да идват с кутийки или бурканчета, в които да напълним от продукта“, казва тя.
Специалната напитка пъпучино пък е оригинален бленд, който се грижи за здравето на домашния любимец. Съдържа куркума, кокосово сухо мляко, рошков и пяна от кокосово мляко – съставки, които заздравяват стомаха на кученцето.
Козметика за лапички
С времето брандът започва да включва и продукти за грижа за домашните любимци като балсам за лапички, с който стопаните могат да намажат своите любимци след дълга зимна разходка в снега, сапуни, слънцезащитни кремове, бомбички за вана, които по думи на Любомира са толкова натурални, че могат да бъдат споделени и със стопаните.
Сърцето на бранда
Аксесоарите са сърцето на бранда.
„Да вървиш по пътя на Dogalicious означава да вървиш по-бавно, да намалиш екологичния си отпечатък и едновременно с това да изглеждаш добре докато го правиш“, разказва тя за почерка си за устойчивост, който използва при плетенето на поводите.
Макарите, които използва, са създадени от текстили и стари дрехи от цял свят. Те се събират по цветове на купчини. Всяка една купчина се смила на фин прах и този процес на смилане създава пастелните цветове на аксесоарите. Не се изполават никакви химикали, нито вода.
„Естественият памук е страхотно влакно, но за отглеждането му и създаването на дрехи отива голям ресурс от вода. Така завъртаме цикъла. Нещо, което буквално е било на сметището му се дава нов живот, при това доста креативен и алтернативен“, разказва тя за мисията на бранда.
Целият разговор и как изглеждат тортите за кучета можете да видите във ВИДЕОТО!
Смята се, че тя е от 1652 г. и тежи 1.1 грама
Невинаги можеш да задържиш това, което си намерил
Блокът вече е включен в електроенергийната система