Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Боряна и Иван основават Infinity Toy Box - платфрома за наем на играчки (ЧАСТ 1)
Десетки играчки, събирани в кашони вкъщи, разхвърляни из стаите, подритвани, ненужни или счупени – с тази реалност се сблъскват повечето родители.
Освен, че настава безпорядък у дома, те инвестират не малко средства и енергия в купуването на играчки, които бързо омръзват на децата и съответно хвърлят на боклука.
Да не забравяме обаче, че голяма част от любимите неща на най-малките са направени от пластмаса, което поставя въпроса за намаляване на негативното влияние върху околната среда.
Първият локдаун след началото на пандемията затваря Боряна и Иван вкъщи с две малки деца, които имат твърде много излишни играчки. Провокирани от желанието да променят тази среда, те започват да търсят решение.
Правят проучване и установяват, че проблемът им е с глобални измерения, но на няколко места по света вече има платформи, които може да са път към решението.
Това са дигитални библиотеки, които отдават играчки и други детски стоки под наем на принципа на абонаментен план.
Боряна и Иван решават, че средата в България позволява да се тестват нови идеи, преценяват, че създаването на такава платформа има потенциал за развитие и се впускат смело в нейната разработка.
Идеята им действително се оказва иновативна и уникална за българския пазар. В края на 2021 г. те основават Infinity Toy Box. И двамата основатели са завършили в САЩ.
Иван е следвал Компютърни науки в Масачузетския технологичен институт, а Боряна има висше образование по Международни отношения от University of Chicago. Те живеят и работят в чужбина до завръщането им в България през 2015 г.
Въз основа на професионалния си опит и умения двамата вярват, че проектът им може да бъде успешен у нас най-вече заради софтуера, който разработват и е създаден специално за такъв тип бизнес.
Това, че стартират в България пък е плюс заради бързата обратна връзка, която получават от потребителите. Тя им дава възможност да правят бързи промени в модела и концепцията и да подобряват услугата.
Платформата работи с крайните си клиенти чрез абонамент. Идеята е всичко да бъде колкото се може по-опростено и да се превърне в навик при пазаруването на детски стоки.
Боряна и Иван купуват директно от дистрибутори и производители всички играчки, книги и спортно оборудване, които предлагат и ги съхраняват на склад, докато някой не ги наеме.
Потребителите си избират необходимите артикули и когато преценят, могат да ги върнат. Те могат и да ги заменят в рамките на абонамента, който е гъвкав и предлага различни варианти. След като детето спре да се интересува от играчката, родителят може да избере нещо ново.
В началото е странно, че детето си играе временно с нещо, което трябва да бъде върнато. Възрастните обаче илюстрират с истории или примери, а по-големите деца дори участват в процеса по избор на играчки и така се обучават и на принципите в кръговата икономика.
Това е част от мисията на Infinity Toy Box – дигиталната услуга е пример за по-природосъобразен начин на консумацията на стоки. Вече има семейства, които променят своите навици благодарение на платформата, което е голям успех за Боряна.
Самата тя винаги се е интересувала от въпроса за намаляване на въглеродния отпечатък върху околната среда, от редуциране на отпадъците, от идеята да купува вещи втора употреба.
Въпреки предразсъдъците, които все още има сред голяма част от хората у нас, тя вярва, че тенденциите в бъдеще ще ограничат свръхпотреблението на стоки в световен мащаб и ще купуваме вещи, които вече са употребявани, а също и ще ги наемаме. Това ще бъде все по-често срещана практика.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб