Къде в Европа жените са най-мотивирани да започнат собствен бизнес?

ESG

Украинките са най-предприемчиви

В месеца, посветен на жените, проучване, цитирано от Euronews Business, показва, че дамите в Португалия, Полша и Гърция са сред най-амбициозните в ЕС по отношение на стартиране на собствен бизнес. Най предприемчивите жени обаче не са в ЕС – а в Украйна.

Според изследването, украинките демонстрират най-висока решителност да стартират бизнес въпреки войната и трудностите. Данните показват, че 66% от украинските жени планират предприемачески стъпки, като този процент е още по-висок сред поколението Z – 83% от младите жени заявяват желание да поемат този риск.

Украинците, както мъже, така и жени, посочват липсата на средства като основна причина, поради която все още не са започнали собствен бизнес (65% от мъжете и 76% от жените). Жените също така изтъкват липсата на опит (47%), знания (36%) и самоувереност (38%) като ключови фактори, които ги възпират да стартират свое начинание.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Украинките проявяват най-голям интерес към бизнес в областта на онлайн търговията (22%), образованието, включително частните уроци (17%), земеделието (15%) и хранително-вкусовата индустрия (15%).

Къде в ЕС жените са най-активни в предприемачеството?

Подкрепени от силния предприемачески дух на поколение Z, все повече жени в ЕС се насочват към създаване на собствен бизнес, за да постигнат финансова независимост и по-добър баланс между работа и личен живот.

Според проучването, поръчано от Mastercard, проведено в 41 държави по света, четири от десет европейки са обмисляли да управляват собствен бизнес. Най-висок е този дял сред жените от поколение Z (62%) и милениалите (53%).

В рамките на ЕС жените от Португалия са най-склонни да стартират собствен бизнес. Освен това, те са два пъти по-уверени в основните финансови умения, като управление на спестявания и бюджет, в сравнение със средностатистическата европейка (21%).

„Нашите данни показват, че жените в Португалия (62%), Полша (47%) и Гърция (46%) са по-склонни от средностатистическата европейка (40%) да обмислят започване на собствен бизнес“, казва служител на Mastercard пред Euronews Business.

Според доклада, не само че много жени в тези държави обмислят предприемачеството, но и значителна част от тях вече планират да стартират свой бизнес – в Португалия (56%), в Полша (36%) и в Гърция (46%).

Желанието да направят добро е основен двигател за поколение Z

Докладът показва и че зад нарастващия интерес към предприемачеството стои силното желание на жените от поколение Z в Европа да „направят нещо добро за света“ (19% спрямо 13% при милениалите, 14% при поколение X и 16% при бейби бумърите).

В този контекст образованието и грижата за деца са сред трите най-предпочитани сектора за стартиране на бизнес от европейките от поколение Z. Въпреки това, козметичната индустрия заема първото място, като тя е далеч най-популярният сектор за това поколение (26% спрямо 10% средно за жените в Европа).

Какви препятствия срещат жените в Европа при стартиране на собствен бизнес?

Според доклада, основните бариери, които жените посочват като пречки за започване на бизнес, са страхът от провал (31%), липсата на финансови ресурси (29%) и липсата на опит (28%).

Самоувереността също се оказва значително предизвикателство, а много жени посочват, че понасят несъразмерна тежест от ангажиментите за грижа – както за деца, така и за възрастни членове на семейството.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук