САЩ наложи санкции на Газпромбанк, за да ограничи износа на руски газ
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
За „бизнеса като кауза и каузата като бизнес“ ни разказват основателите на приложението Джейн Димитрова и Велин Керков (ЧАСТ 1)
Над 100 килограма… Това е средното количество годна за консумация храна, което един европеец е изхвърлил само по време на пандемията през 2020 г.
Впечатляващите статистики на разхищение карат Джейн Димитрова още като студентка в Италия да започне да използва местно приложение за намаляване на отпадъците от храна и хранителни продукти. Цената се оказва бонус!
„Бях студентка с ограничено време и бюджет и това беше перфектното решение за мен, тъй като всеки ден успявах да си купя храна, която е с намаление и е сготвена. Обикновено имаше оферти за обяд и за вечеря“, разказва тя.
Съвсем скоро след това Джейн започва работа, в компанията, чието приложение използва, и близо 2 години е част от екип „Продажби“. С идването на COVID-19 обаче ѝ се налага да се прибере в България и разбира, че на нашия пазар няма нищо подобно. Тя бързо разбира, че няма как да се справи сама с толкова ангажиращ и сложен проект и започва търсенето на програмист, който да го реализира.
Преди година и половина Джейн влиза в офиса на IT компанията на Велин Керков, за да търси съмишленици, които могат да осъществят идеята ѝ и на практика и да разработят приложението. Керков обаче остава толкова впечатлен от проекта, че двамата решават да работят заедно в развитието на този бизнес.
Не толкова лесно начало
В началото и двамата съчетават Foodоbox с по още едно работно място, но с времето разбират, че идеята им изисква фокус и цялостно посвещаване.
„Foodоbox е много повече от работа от 9 до 17:00. Като всяка една стартираща компания се изисква от нас да правим нещо нон-стоп. Понякога има проблем с приложението, с технологията, в процесите, недостатъчно пари или клиенти. Това изисква нашето внимание 24/7“, казва Велин Керков.
Днес Джейн споделя, че Foodоbox не е само бизнес, който изкарва пари, но има и страхотна кауза, която стои зад него и така започва всичко…
Как работи?
Foodоbox е мобилно приложение, в което крайният потребител може да види кои ресторанти и пекарни, сладкарници и магазини около него предлагат годна и вкусна храна, но заради различни обстоятелства не е била продадена по време на работния ден и трябва да се бракува.
Тази храна вече се предлага с поне 40% отстъпка, а клиентите поръчват кутия изненада от мястото, което са избрали без да са точно наясно какво има в нея, но са избрали дали тя да бъде обяд, вечеря или десерт.
Отскоро като партньор в приложението се присъединява дори кучешка пекарна.
Храната все още няма доставка и трябва да се вземе на място от избраната локация. Обикновено, това се случва в късния следобед или малко преди затварянето на ресторанта. Всички часове са упоменати в приложението, когато се извършва поръчката.
Скептичен ли е бизнесът?
Двамата споделят, че им е било изключително трудно в началото и все още се сблъскват със скептицизма на бизнеса и обектите, които се опитват да присъединят към приложението.
„Това, което ние предлагаме на ресторантите е сделка, в която те винаги печелят. За тях няма загуба. Когато едно заведение се включи в нашата кауза и платформа, то предлага храна, която принципно би изхвърлило. Тоест то не би могло вече да си върне ресурсите за създаването, маркетинга, таксата за извозването и таксата за изхвърлянето, ако следи всичките закони на България, което една част все още не правят“, казва Велин Керков.
видеото, за да видите как двамата убеждават първите заведения да се включат в платформата!
ГледайтеУТРЕ очаквайте и втора част на историята, в която ще ви покажем как направихме различни кутии заедно и какво сложихме в тях!
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Производството на мляко достигна 160,8 милиона тона през 2023 г.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците