„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Всяка секунда модната индустрия произвежда еквивалента на един камион за боклук, пълен с текстил, който ще бъде изхвърлен на сметището или изгорен
Оказва се, че през миналата година сме консумирали доста бърза мода.
В момента, в който се стреми да стане публична, китайската онлайн компания за бърза мода Shein е имала успешна 2023 г. с печалба от над 2 млрд. долара, според The Financial Times, който се позовава на четири анонимни източника, съобщава Business Insider.
Цифрата означава, че марката е увеличила повече от два пъти печалбите си от 700 млн. долара през 2022 г., надминавайки своя конкурент в областта на бързата мода H&M.
По данни на Barron's:
За едно поколение купувачи, които казват, че искат да се съобразяват с околната среда, това е много бърза мода - индустрия, която разчита на евтина работна ръка, но е свързана с големи екологични разходи.
Всяка секунда модната индустрия произвежда еквивалента на един камион за боклук, пълен с текстил, който ще бъде изхвърлен на сметището или изгорен, според доклад на Програмата на ООН за околната среда. Освен това тя е отговорна за до 8% от въглеродните емисии в света, се казва в доклада.
Shein е критикувана по-специално за липсата на прозрачност зад веригата за доставки, за приноса ѝ към замърсяването и за нарушаването на трудовите права.
Все пак типичният купувач на Shein е представител на поколението Z. Въпреки проблемите на компанията с устойчивото развитие и трудовите практики, повече от половината от клиентите на Shein отдават приоритет на екологичното съзнание, се посочва в доклад на The New Consumer и Coefficient Capital.
Проучването установи също, че 67% от купувачите на Shein са готови да платят допълнително за по-екологичен продукт.
И все пак, част от най-големия чар на Shein са ниските цени. През 2021 г. средната единична цена на нейните продукти е била 7,90 долара, съобщава The Financial Times.
Изследователи от университета Шефилд Халам в Англия установиха, че представителите на поколението Z предпочитат устойчивото развитие, но 90% от анкетираните казват, че все още посягат към бързата мода.
Shein също показа, че е наясно със своето привличане и със своите потребители.
Миналата година компанията спонсорира група инфлуенсъри, които обиколиха една от нейните фабрики в Гуанджоу, Китай. Целта беше да се покаже на хората, че Shein се грижи за справедливите трудови практики и устойчивостта.
Shein също така обеща да инвестира повече пари в своите производители от трети страни и техните служители, както и да пусне по-екологична колекция облекла, съобщи по-рано BI.
Не е ясно какво е въздействието на тези инициативи. Но засега бързата мода върви напред и нагоре.
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.