![](https://img.cms.bweb.bg/media/images/286x161/Nov2016/2111236254.jpg)
5 неща, които трябва да направите за себе си преди всяко пътуване
Лекар дава съвети как да подготвите тялото си преди почивката
Всяка секунда модната индустрия произвежда еквивалента на един камион за боклук, пълен с текстил, който ще бъде изхвърлен на сметището или изгорен
Оказва се, че през миналата година сме консумирали доста бърза мода.
В момента, в който се стреми да стане публична, китайската онлайн компания за бърза мода Shein е имала успешна 2023 г. с печалба от над 2 млрд. долара, според The Financial Times, който се позовава на четири анонимни източника, съобщава Business Insider.
Цифрата означава, че марката е увеличила повече от два пъти печалбите си от 700 млн. долара през 2022 г., надминавайки своя конкурент в областта на бързата мода H&M.
По данни на Barron's:
За едно поколение купувачи, които казват, че искат да се съобразяват с околната среда, това е много бърза мода - индустрия, която разчита на евтина работна ръка, но е свързана с големи екологични разходи.
Всяка секунда модната индустрия произвежда еквивалента на един камион за боклук, пълен с текстил, който ще бъде изхвърлен на сметището или изгорен, според доклад на Програмата на ООН за околната среда. Освен това тя е отговорна за до 8% от въглеродните емисии в света, се казва в доклада.
Shein е критикувана по-специално за липсата на прозрачност зад веригата за доставки, за приноса ѝ към замърсяването и за нарушаването на трудовите права.
Все пак типичният купувач на Shein е представител на поколението Z. Въпреки проблемите на компанията с устойчивото развитие и трудовите практики, повече от половината от клиентите на Shein отдават приоритет на екологичното съзнание, се посочва в доклад на The New Consumer и Coefficient Capital.
Проучването установи също, че 67% от купувачите на Shein са готови да платят допълнително за по-екологичен продукт.
И все пак, част от най-големия чар на Shein са ниските цени. През 2021 г. средната единична цена на нейните продукти е била 7,90 долара, съобщава The Financial Times.
Изследователи от университета Шефилд Халам в Англия установиха, че представителите на поколението Z предпочитат устойчивото развитие, но 90% от анкетираните казват, че все още посягат към бързата мода.
Shein също показа, че е наясно със своето привличане и със своите потребители.
Миналата година компанията спонсорира група инфлуенсъри, които обиколиха една от нейните фабрики в Гуанджоу, Китай. Целта беше да се покаже на хората, че Shein се грижи за справедливите трудови практики и устойчивостта.
Shein също така обеща да инвестира повече пари в своите производители от трети страни и техните служители, както и да пусне по-екологична колекция облекла, съобщи по-рано BI.
Не е ясно какво е въздействието на тези инициативи. Но засега бързата мода върви напред и нагоре.
Лекар дава съвети как да подготвите тялото си преди почивката
Трите ивици имат своето значение
Какви са цените на храната и настаняването във френската столица