Политически партии разчитат на евтини гласови клонинги с изкуствен интелект

Политически партии разчитат на евтини гласови клонинги с изкуствен интелект

По-убедителните дийпфейкове доведоха до там, че няколко политици, се опитаха да нарекат истинските видеоклипове фалшиви

 

Екпсерт очакват „дийпфейк“ в Индия да станат по-сложни, тъй като генеративните алгоритми се разработват и за индийските езици.

Най-малко три гласови клонинга с изкуствен интелект (AI) са разпространявали дезинформация в социалните медии само дни преди да се гласува в столицата на Индия.

Два видеоклипа, направени с фалшиви графики и AI гласови клонинги на водещи на новини, които се опитват да покажат кандидата на партията Аам Аадми от Западен Делхи Махабал Мишра напред в проучванията на общественото мнение, бяха пуснати във Facebook и X (преди Twitter), казва BOOM.

Отделно, „изтекло аудио“, за което се твърди, че е телефонен разговор между депутата от Раджа Сабха Свати Маливал и ютубърът Дхурв Ратии, също стана вайръл.

Снимка: iStock

Фалшивото аудиообаждане, направено с гласови клонинги на Ратии и Маливал, беше използвано за насочване към популярния ютюбър, както и към главния министър на Делхи и шеф Арвинд Кейривал и съпругата му Сунита Кейривал

Трите гласови клонинга са споделени отделно в различни социални медийни платформи само дни преди Делхи да отиде да гласува на 25 май 2024 г. в шестата фаза на изборите за 2024 г.

Във Facebook пък се появява страница, наречена West Delhi Welfare Society, рекламираща двата фалшиви видеоклипа, в които се твърди, че Махабал Мишра от AAP ще спечели своя избирателен район с огромна разлика.

Публикация в X, която споделя фалшивото синтетично аудио, има над 91 600 гледания. Бележките на общността на X също не се виждаха в публикации, споделящи фалшивото аудио.

Снимка: iStock
Гласовите клонинги са предпочитан способ на дезинформацията по избори

AI гласовите клонинги са евтини и са популярен орган за разпространение на дезинформация по време на общите избори в Индия.

Няколко гласови клонинга са били използвани за разпространение на дезинформация по време на изборите за събрание в Мадхя Прадеш в края на миналата година. Въпреки това, много експерти в индустрията от страна на откриването на дийпфейк смятат, че този изборен цикъл не е видял толкова много, колкото очакваха.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст