БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Кой губи и кой печели от това
Камиони и автобуси най-вероятно ще пътуват с винетки и през 2018 г у нас. Причината е поредното обжалване на търга за смесената тол система, което отново ще отложи въвеждането й.
По правило тази система трябва да въведе справедливост – които пътува повече и съответно руши, да плаща повече.
Идеята е автомобилите над 3 тона и половина да плащат за разстоянието, което изминават, а не да купуват срочни винетки, както е в момента.
Например за да мине един камион през България, цената на дневната винетка е 11€. Същото разстояние, но в Сърбия или Румъния например струва около 200 €.
Леките автомобили ще продължат да ползват винетките за време , както досега. Тол Системата обаче ще позволи това да става електронно и по-този начин хартитените стикери, които лепим по стъклата ще останат в историята.
Предвижда се стойността на смесената системата да е около 200 млн. лв. Те обаче ще са за сметка на инвеститора и едва след като се докаже, че е ефективна - той ще получи възвръщаемост.
Изчисленията показват, че вместо 300 млн. лв. годишно от винетки, както сега, с въвеждането на тол системата от пътни такси ще влизат около 1 млрд. лв.
Според експерти единственият шанс тол системата да заработи догодина, както беше планирано, е обжалванията да приключват до края на март.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството