Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Този вид пазаруване бележи ръст от 20% тази година
Онлайн търговията в България става все по-популярна, като регистрира ръст от 20% за тази година. Много български фирми оцеляха или отчетоха ръст тази година благодарение на продажбите в наши и чужди интернет магазини.
Куриерите отчитат ръст както на пратките от чужбина, така и от самата страна. Най-много внасяме от Китай и Западна Европа. Оказва се, че вече цели магазини зареждат през интернет и после пласират стоката на вътрешния пазар.
Мъжете пазаруват повече от жените през интернет. И представителите на силния пол са шопингманиаци, когато става въпрос за бързо пазаруване без обиколки по магазините. Антон Шумански повече от година се рови в сайтовете за онлайн търговия – купувал си е техника, а наскоро продал части от колата си.
„По-лесно си намирам нещо, което търся, по-лесно си намирам информация за него. В магазините не ти дават информация за дадения продукт, в интернет проверявам за него и е много по-лесно да разбера”, казва той.
Най-голям ръст се вижда при сделките за мобилни телефони – за година те са се увеличили 100%.
„Най-вече е бързо. Можеш буквално за няколко секунди да направиш поръчка, да харесаш нещо. Сега вече и с мобилните устройства буквално става с няколко натискания на дисплея на телефона”, коментира Пламен Нонински, който е маркетинг директор в сайт за ел. Търговия.
В същото време се оказва, че вече и малки търговски вериги поръчват стоките си не през местен дистрибутор, а онлайн, от други държави с по-голям пазар, където същите стоки са още по-евтини. Колкото повече продукция поръчат, толкова повече пада цената, която могат да предложат на българския потребител.
„Поръчват по електронен път и продават на българския пазар в техни магазинчета малки или просто дистрибуция чрез поръчки по телефона или нещо друго”, обяснява Снежина Казакова, управител на куриерска фирма.
Най-продавано през интернет и тези празници остава техниката и дрехите, като новото тази година е огромният интерес към ръчно направените сувенири и подаръци.
Очакванията за следващата година са, че електронната търговия ще се развива още повече, основно в Източна Европа и основно от Китай към останалия свят.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб