Онлайн търговията помага за оцеляването на български фирми

БГ Бизнес

Този вид пазаруване бележи ръст от 20% тази година

Онлайн търговията в България става все по-популярна, като регистрира ръст от 20% за тази година. Много български фирми оцеляха или отчетоха ръст тази година благодарение на продажбите в наши и чужди интернет магазини.

Куриерите отчитат ръст както на пратките от чужбина, така и от самата страна. Най-много внасяме от Китай и Западна Европа. Оказва се, че вече цели магазини зареждат през интернет и после пласират стоката на вътрешния пазар.

Мъжете пазаруват повече от жените през интернет. И представителите на силния пол са шопингманиаци, когато става въпрос за бързо пазаруване без обиколки по магазините. Антон Шумански повече от година се рови в сайтовете за онлайн търговия – купувал си е техника, а наскоро продал части от колата си.

„По-лесно си намирам нещо, което търся, по-лесно си намирам информация за него. В магазините не ти дават информация за дадения продукт, в интернет проверявам за него и е много по-лесно да разбера”, казва той.

Най-голям ръст се вижда при сделките за мобилни телефони – за година те са се увеличили 100%.

„Най-вече е бързо. Можеш буквално за няколко секунди да направиш поръчка, да харесаш нещо. Сега вече и с мобилните устройства буквално става с няколко натискания на дисплея на телефона”, коментира Пламен Нонински, който е маркетинг директор в сайт за ел. Търговия.

В същото време се оказва, че вече и малки търговски вериги поръчват стоките си не през местен дистрибутор, а онлайн, от други държави с по-голям пазар, където същите стоки са още по-евтини. Колкото повече продукция поръчат, толкова повече пада цената, която могат да предложат на българския потребител.

„Поръчват по електронен път и продават на българския пазар в техни магазинчета малки или просто дистрибуция чрез поръчки по телефона или нещо друго”, обяснява Снежина Казакова, управител на куриерска фирма.

Най-продавано през интернет и тези празници остава техниката и дрехите, като новото тази година е огромният интерес към ръчно направените сувенири и подаръци.

Очакванията за следващата година са, че електронната търговия ще се развива още повече, основно в Източна Европа и основно от Китай към останалия свят.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст