1 USD
1.83027 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,726.2

Защо супермаркетите започнаха да продават цветя?

Блясък
 

Дали това е тенденция, или маркетингова стратегия

Всички магазини използват маркетингови тактики, за да ви „придърпат“ още от вратата — стилни манекени, сложно подредени витрини и плакати, които „крещят“ за всички отстъпки, които можете да намерите вътре.

Но някои маркетингови способи са далеч по-фини. Те са толкова добре направени, че ви действат само на подсъзнателно ниво и може би никога не сте ги забелязвали. Представете си например кварталният голям супермаркет за хранителни стоки. Какво виждате, когато влезете за първи път?

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Някъде там близо до входа са разположени: Цветя! Големи, ярки букети и цветни саксии. Това не е съвпадение – има стратегическо решение зад поставянето на тези цветя точно до входа.

„Това е много, много просто“, казва Пако Ъндърхил, основател и главен изпълнителен директор на фирма за поведенчески изследвания и консултации Envirosell. Според него цветята помагат на купувачите да отключат обонянието и активират слюнчестите си жлези.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Точно така - цветята разпалват сетивата и ви подготвят да харчите. Разбира се, те са естетически издържани. И когато се приближите, носът ви долавя аромата им, който казва на мозъка ви „на това място има хубави неща“.

„Ако аз съм мениджър на магазин за хранителни стоки, аз искам да ви покажа, че мога да управлявам свежи цветя и да ги продавам това означава, че няма да продавам остаряла храна“, казва Ъндърхил.

Снимка: istockphoto.com

Това психологическо подготвяне е само един от начините, по който магазините косвено влияят на поведението на купувачите и ви насърчават да купувате повече.

Това, което прави цветята толкова ефективни е, че те са артикул с висок марж. Те могат да представляват само 1% до 3% от общите продажби, но през 2019 г. магазините отчитат среден брутен марж от 47% на букети, според доклад на Международната асоциация за пресни продукти.

С други думи, този букет, който сте купили за 30 лв. от цветарския магазин, вероятно в супермаркета струва 15 лв. Това е така, защото повечето супермаркети имат договори с вносители в много големи количества и ако се загледате в етикетите, те рядко са от България.

Снимка: Ладислав Цветков

Блокирането по време на COVID-19 беше особено доходоносно за индустрията на цветята и това стана ясно от множеството снимки на вази с цветя, които бяха публикувани в Instagram, в желанието на много инфлуенсъри да направят затварянето вкъщи по-красиво.

„Хората трябваше да идват в супермаркетите като едно от малкото места, където наистина можеха да пазаруват“, каза Робъртс. "Те искаха неща, които може да им донесат малко радост, малко забавление и малко щастие."

Инфлацията се отразява доста на покупателната стойност на хората в момента, но се очаква продажбите на цветя да останат силни, дори когато потребителите овладеят разходите си.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии