САЩ наложи санкции на Газпромбанк, за да ограничи износа на руски газ
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Дали това е тенденция, или маркетингова стратегия
Всички магазини използват маркетингови тактики, за да ви „придърпат“ още от вратата — стилни манекени, сложно подредени витрини и плакати, които „крещят“ за всички отстъпки, които можете да намерите вътре.
Но някои маркетингови способи са далеч по-фини. Те са толкова добре направени, че ви действат само на подсъзнателно ниво и може би никога не сте ги забелязвали. Представете си например кварталният голям супермаркет за хранителни стоки. Какво виждате, когато влезете за първи път?
Някъде там близо до входа са разположени: Цветя! Големи, ярки букети и цветни саксии. Това не е съвпадение – има стратегическо решение зад поставянето на тези цветя точно до входа.
„Това е много, много просто“, казва Пако Ъндърхил, основател и главен изпълнителен директор на фирма за поведенчески изследвания и консултации Envirosell. Според него цветята помагат на купувачите да отключат обонянието и активират слюнчестите си жлези.
Точно така - цветята разпалват сетивата и ви подготвят да харчите. Разбира се, те са естетически издържани. И когато се приближите, носът ви долавя аромата им, който казва на мозъка ви „на това място има хубави неща“.
„Ако аз съм мениджър на магазин за хранителни стоки, аз искам да ви покажа, че мога да управлявам свежи цветя и да ги продавам това означава, че няма да продавам остаряла храна“, казва Ъндърхил.
Това психологическо подготвяне е само един от начините, по който магазините косвено влияят на поведението на купувачите и ви насърчават да купувате повече.
Това, което прави цветята толкова ефективни е, че те са артикул с висок марж. Те могат да представляват само 1% до 3% от общите продажби, но през 2019 г. магазините отчитат среден брутен марж от 47% на букети, според доклад на Международната асоциация за пресни продукти.
С други думи, този букет, който сте купили за 30 лв. от цветарския магазин, вероятно в супермаркета струва 15 лв. Това е така, защото повечето супермаркети имат договори с вносители в много големи количества и ако се загледате в етикетите, те рядко са от България.
Блокирането по време на COVID-19 беше особено доходоносно за индустрията на цветята и това стана ясно от множеството снимки на вази с цветя, които бяха публикувани в Instagram, в желанието на много инфлуенсъри да направят затварянето вкъщи по-красиво.
„Хората трябваше да идват в супермаркетите като едно от малкото места, където наистина можеха да пазаруват“, каза Робъртс. "Те искаха неща, които може да им донесат малко радост, малко забавление и малко щастие."
Инфлацията се отразява доста на покупателната стойност на хората в момента, но се очаква продажбите на цветя да останат силни, дори когато потребителите овладеят разходите си.
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Производството на мляко достигна 160,8 милиона тона през 2023 г.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците