МАЕ: Светът ще се изправи пред петролен излишък през 2025 г.
Глобалното предлагане ще надвишава търсенето с повече от 1 милион барела на ден през следващата година
Отговорите дава икономистът Румен Гълъбинов пред businessnovinite.bg
"Дефицитът се е увеличил и към края на септември е около 1,5% от БВП. Преди беше 0,8%. До края на годината имаме 3 месеца и ако за това време дефицитът скочи двойно и стане 3%, ние трябва да вземем мерки за удържането му. Дефицит до 3% е основното изискване за влизане в еврозоната. Надявам се след изборите да се прояви здрав разум и да няма големи харчове", обяви пред businessnovinite.bg икономистът Румен Гълъбинов.
Според него влизането ни в еврозоната през 2025 г. към момента изглежда много малко вероятно. По-скоро отиваме към 2026 г. От друга страна инфлацията пада и към края на годината се очаква да изпълним критерия за инфлация.
Надяваме се в скоро време да влезем и сухопътен Шенген. С унгарското председателство имаме надежда за нас и за Румъния, това отново да се постави като въпрос в еврокомисията, добави Гълъбинов.
Към момента няма индикации цените на потребителските стоки и услуги да се покачват значително. Стоките поскъпват, но с малко, каза още той.
Според него България все още е с ниско подоходно облагане - 10%. "Като нас са някои държави в Източна Европа, където все още има плоско подоходно облагане. В 21 от 27 членки на ЕС, облагането е в прогресия. В ЕС имаме държави като Германия, които имат 45% подоходно облагане. Дания имат над 50%. Скандинавските държави също са с високо подоходно облагане. Общо взето повечето държави членки на еврозоната имат прогресивно облагане. Към нашата страна са отправяни неведнъж съвети да преминем от плоско към прогресивно подоходно облагане. Дали и кога ще се случи предстои да видим", каза още икономистът.
Повече, гледайте във видеото
Глобалното предлагане ще надвишава търсенето с повече от 1 милион барела на ден през следващата година
На церемонията присъстваха близо 200 гости, сред които водещи експерти и иноватори от Югоизточна Европа. bTV Media Group беше медиен партньор
БВП на Европейския съюз е нараснал с 1%