Централна банка на Сирия нареди на търговските банки да подновят дейността си утре
Изявлението идва ден, след като дългогодишният президент Башар ал Асад беше свален от власт
Министерството на финансите готви мащабна кампания
Актуализирана версия на комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната е приета от координационния съвет за подготовка, съобщиха от Министерството на финансите.
Какво е новото в нея?
По време на информационната кампания ще се изпращат нелично адресирани писма с информация за въвеждането на еврото, за защитните характеристики на евробанкнотите и евромонетите, за възможните начини за обмен на валута и други технически изисквания за промяната на различни целеви групи.
Чрез мобилните оператори се предвижда да се изпратят кратки съобщения до всички абонати с информация за предстоящото въвеждане на еврото в България и линк към официалната интернет страница за еврото. Това е един от бързите и лесни начини за достигане на целевата група. Предвижда се също и да се използват хартиените сметки за ток, парно, мобилни услуги и др. за разпространение на информация за цялостния процес на въвеждане на еврото и неговите етапи, както и за важна потребителска информация.
Фази на кампанията
Документът предвижда провеждането на мащабна комуникационна и информационна кампания, която ще запознае гражданите с ползите от въвеждането единната европейска валута като официално разплащателно средство у нас, със средносрочните и дългосрочните ефекти за страната и с всички практически аспекти, важни за протичане на процеса, чрез предоставянето на точна, достъпна и навременна информация, пише в съобщението на Министерството на финансите. Предвижда се кампанията да протече в три основни фази - подготвителна, същинска и фактическа, като втората фаза ще е най-интензивна.
Първата фаза (15-12 месеца преди индикативната дата за въвеждане на еврото в България до датата на вземане на решение от Съвета на ЕС за въвеждане на еврото в България) ще е насочена към предоставяне на информация за ползите и възможностите за България от присъединяването към еврозоната и за готовността на страната да покрие Маастрихтските критерии. Още на този етап целта е да се отговори на важните за хората въпроси и да се пресекат възможности за разпространяване на спекулации и неверни твърдения по темата, коментират от министерството.
Втората фаза (от датата на вземане на решение от Съвета на ЕС за въвеждане на еврото в България до 1 месец след фактическото въвеждане на еврото) ще е насочена най-вече към практическата информация по приемането на единната европейска валута. Ще се разясни как ще се извършва превалутирането на кредити и депозити, административните стъпки, които трябва да предприемат на юридическите лица, промените в счетоводството, какви са защитните елементи на евро монетите и банкнотите, как ще се извършва двойното обозначение на цените в търговските обекти, къде и как да се подават сигнали при нередности.
Третата фаза (ще започне 1 месец след фактическото въвеждане на еврото в България и ще завърши 6 месеца след въвеждането на еврото) ще е много важна за утвърждаването на новата валута след официалното ѝ приемане, както и за повишаване на доверието на гражданите в институциите. Тя ще е насочена както към припомняне на ключова практическа информация, така и ще запознава гражданите с мерките, които държавата предприема за защита на правата на потребителите.
Изявлението идва ден, след като дългогодишният президент Башар ал Асад беше свален от власт
Коя е най-добрата железопътна компания в Европа?
Новият налог влиза в сила от януари