Централна банка на Сирия нареди на търговските банки да подновят дейността си утре
Изявлението идва ден, след като дългогодишният президент Башар ал Асад беше свален от власт
Проектът е все още идея, но ще се работи по него
Проект за създаване на авиокомпания "Burgas Air" беше презентиран по време на работна среща в Областната администрация. В нея участваха както кметове от региона, така и представители на туристическия бранш.
Тема на работната среща беше търсенето на възможности за развитие на потенциала на Летище Бургас и увеличаването на полетите, съобщава БНР. Идеята за създаване на авиокомпания, позиционирана в Бургас е екзотична към момента, но се очаква до април да бъде представен бизнес план с повече конкретика, обясни областният управител Пламен Янев. Предвижда се общините от региона да участват в компанията като собственици.
"Това е съвсем сурова идея, проект за създаване на редовни линии за полети от Бургас, които да са базирани на т.нар. "етнически трафик" - българите, които живеят в Германия и които в момента са 400 000. Евентуално и българите, които живеят в района на 100 км. радиус от Летище Бургас.
Идеята да бъде позиционирана и регистрирана авиокомпания в Бургас е реалистична, но трябва внимателно да се анализират всички аспекти. Това коментира Стефан Трифонов, изпълнителен директор и съдружник в авиокомпанията Electra Airways.
"Лицензирането на една startup компания, респективно първите една - две години обикновено са много трудни и е необходимо много добре да се подготви финансирането на тази авиокомпания. Намирането на състав също е много голям проблем в авиацията в световен мащаб. За да се регистриран една компания идва от порядъка на 10 до 15 мениджърски позиции, за които трябва висококвалифицирани кадри с опит, със стаж. Всяка една нова компания е много трудно да намери нови хора. Проблем е голям с пилотите на самолети, няма пилоти в световен мащаб. Startup авиокомпанията е много скъпо удоволствие и трябва много внимателно да се анализират нещата", обясни той.
Според него добре трябва да се обмислят и дестинациите, защото може да се създаде вътрешна конкуренция между летищата в страната. "Ние имаме голяма диаспора в Германия, Англия, също така в Испания. Например в Германия около Берлин има много хора от Варненския регион, от Пернишкия регион. Аз мисля, че една от възможните, особено за Бургас, посоки е наистина Испания, където вече има конкуренция, защото летището в Пловдив се намесва там. Другото, което е Кипър, имаме много хора в Кипър", допълни Трифонов.
След срещата стана ясно още, че ще бъдат изпратени конкретни въпроси във връзка с развитието на Летище Бургас както до концесионера, така и до Министерството на транспорта.
Изявлението идва ден, след като дългогодишният президент Башар ал Асад беше свален от власт
Коя е най-добрата железопътна компания в Европа?
Новият налог влиза в сила от януари