
Голям онлайн супермаркет напуска българския пазар
Последните поръчки ще бъдат доставени на 22 юли
През последната година 59% от потребителите са пазарували онлайн стоки
Онлайн пазаруването в България показва значителен растеж през последните години, въпреки че страната остава на последно място в Европейския съюз по дял на купувачи онлайн. През 2024 година 77% от интернет потребителите в ЕС са пазарували онлайн стоки, докато в България пазаруващите са 59%, според данните на Евростат.
През 2024 година най-често закупуваните стоки онлайн от българските потребители са дрехи, обувки и аксесоари, които са поръчани от 78,9% от анкетираните, показват данни на НСИ. Следват козметика и продукти за красота и здраве с 32,7%, спортни стоки (без спортно облекло) с 32,7%, доставки от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги с 32,0%, и битова електроника и домакински електроуреди с 20,8% .
Освен стоки, българите активно използват интернет за поръчка на услуги. Най-популярни са наемането на място за настаняване (38,0%), транспортни услуги като билети за автобус, влак, самолет и таксиметрови превози (34,8%), абонаменти за интернет или мобилни услуги (24,8%), и билети за културни или други събития (29,3%) .
Въпреки нарастващия интерес към онлайн пазаруването, съществуват редица бариери, които възпират част от потребителите. Според данни на НСИ, в България най-срещания проблем е използване на даден онлайн уебсайт (8,3%). Следват трудности при намирането на информация относно гаранциите(7.4%) и времето за доставка е по-дълго от обявеното (7,7%).
За много потребители крайните разходи са по-високи от посочените (напр. неочаквана такса за трансакция, неоправдана такса за гаранция). Доставени са различни от поръчаните стоки или те пристигат повредени. Малка част от запитаните изпитват затруднения при подаване на оплакване и искане на обезщетение за даден продукт.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Последните поръчки ще бъдат доставени на 22 юли
Основните двигатели на инфлацията в еврозоната през юни са били услугите, храните, алкохолът и тютюнът
Износът на стоки от България е 3,3492 млрд. евро през май