В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Според експерти е нужна е кампания, която да обяснява за новите системи
Множество нови системи за сигурност станаха задължителни за автомобилите от 7 юли. Включително и т.нар. "черна кутия", която ще записва данни за движението определено време при и след пътен инцидент, казва БНР.
Последните данни на Агенция за пътна безопасност отчитат, че средната възраст на автопарка в България е над 20 години, а в Европейския съюз – 12 години. Близо три милиона и 900 хиляди автомобила са регистрирани у нас. Над половината от тях са на повече от 20 години.
Всички системи са задължителни за новопроизведените автомобили. Някои от тях може да бъдат изключвани от водачите. Всичко се записва, но трябва обаче да има кампания за обяснение на ситуацията, казва Мартин Танчев, който от години е лицензиран експерт по събиране на информация от автомобилите.
Дилърите на автомобили трябва да информират клиентите си, че в колите им има "черни кутии". В България това не се случва, казва Мартин Танчев, който е лицензиран експерт по събиране на информация от тези кутии.
Според Танчев е нужна е кампания, която да обяснява за новите системи. Решението кой и как да я направи е индивидуално за всяка европейска държава, допълва Танчев. Той посочва, че и с времето и КАТ ще имат обучения от лицензирани фирми как да четат данните.
И най-важното – няма как на стар автомобил да бъдат сложени новите системи. Предложенията за това може да граничат и с измама. Иначе Мартин Танчев посочва, че присъствието на черните кутии в автомобилите не е новост. Производителите ги слагат много преди европейският регламент да е в сила.
Освен черна кутия новите коли трябва да имат системи за: поддържане на лентата за движение, аварийно спиране, следене на налягането в гумите, ограничител на скоростта, за предупреждение за умора, за поддържане на безопасно разстояние от друга кола, камера за заден ход, прожектиране на данни върху предното стъкло.
Новите автомобили трябва да са готови да въвеждат и заключващата система за пияни водачи. Някои от функциите ще може да бъдат деактивирани по желание на шофьорите. Но от практиката си лицензираният експерт по събиране на информация Мартин Танчев казва, че дори и изборът на шофьора да изключи системите, ще бъде регистриран.
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него