САЩ наложи санкции на Газпромбанк, за да ограничи износа на руски газ
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Министерството на икономиката изготви промени в декларацията за партньорство
След проведени експертни разговори между представители на Министерството на икономиката и индустрията и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по повод инициативата “Достъпно за вас”, от страна на министерството са изготвени промени в Декларацията за партньорство, която всеки участник в инициативата се очаква да подпише, съобщиха от ведомството.
В нея са отразени всички аргументи, представени от страна на КЗК по време на експертната среща, за да бъдат избегнати и предотвратени евентуалните посочени рискове.
С цел постигане на ползотворно сътрудничество в защита на потребителските интереси и конкуренцията на пазара, в рамките на вчерашния ден, Министерството на икономиката и индустрията изпрати към КЗК коригираната Декларация за партньорство относно инициативата. Очаква се отговорът на Комисията по отношение на формулировките в нея и респективното им отражение върху конкуренцията на пазара, за да стартира инициативата.
„Имаме декларация, която сме съгласували с всички участници, които ще се включат. Въпросът е това да е подкрепено от институциите в България, за да сме сигурни, че тя се изпълнява в рамките на закона и участниците, които доброволно ще подкрепят потребителите, впоследствие няма да търпят санкции заради субективни оценки“, коментира министър Богданов.
Целта на инициативата е да бъдат постигнати по-добри цени за българските потребители, формирани на пазарен принцип. Във фокуса й попадат около 50 продукта от малката потребителска кошница, които ще се предлагат в цялата търговска мрежа у нас. Кампанията е на принципа на доброволното партньорство и ще се провежда в синхрон между държавата и бизнеса.
От икономическото министерство припомнят още, че предложената от ведомството инициатива „Достъпно за вас“ е пазарно ориентирана и има за цел да постигне трайно ниски цени на продуктите от първа необходимост. Кампанията ще допринесе за повишаване на информираността на потребителите и на достъпа им до основните хранителни продукти от малката потребителска кошница.
На конкурентен принцип ще бъде насърчавано предлагането на възможно най-ниските цени, без това да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения.
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Производството на мляко достигна 160,8 милиона тона през 2023 г.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците