КЗК: Не защитаваме високите цени, но „Достъпно за вас“ може да се отрази негативно на пазара

БГ Бизнес

Комисята за защита на конкуренцията излезе с официална позиция по въпроса

 

Кампания като „Достъпно за вас“, която е насочена към подпомагане на най-уязвимите групи от населението, може да доведе и до негативни ефекти, като ограничи ценовата конкуренция между компаниите на пазара или да предизвика появата на нелоялни търговски практики. Това съобщи Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в официална позиция до медиите.

„Макар КЗК да изпълни в случая стриктно своята функция в защита на конкуренцията, това погрешно беше възприето като наложена външна политическа реакция. Комисията изразява сериозното си притеснение от направените медийни изявления в разгара на предизборната кампания преди местните избори, че изпълнявайки своите правомощия, защитава високите цени на хранителните продукти“, обявиха от Комисията.

Наблюдението на пазарите за търговия с хранителни продукти е един от основните приоритети в работата на КЗК през последните години предвид социалната значимост на този сектор.

По думи на КЗК тяхната работа е свързана с регулация пазарите да функционират при нормални условия и да не се наблюдават необосновано високи цени на базовите хранителни стоки.

„Освен производствата, които са образувани с предмет неоснователно завишение на цените при яйца, сирене, кашкавал и други продукти, Комисията е в сътрудничество с Министерство на икономиката и индустрията във връзка с инициативата да бъдат намерени подходящи инструменти, чрез които да се осигури ефективно подпомагане на българските граждани с най-ниски доходи“, добавят те.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст