
Приложението Spotify се срина: От компанията потвърждават за проблем
Наша проверка показва, че има прекъсвания и в България
В проектобюджета липсва достатъчно финансиране за подновяване на градския транспорт
С около 210 млн. лв. ще се увеличи бюджета на Столична община за 2025 г. Това разбираме от проектобюджета, публикуван на официалната страница на Столична община. Бюджетът е обявен за обществено обсъждане и възлиза на 2,84 млрд. лв. Най-големият и скъп приоритет на столицата се оказва метрото.
Тази година най-много от бюджета ще отиде за транспорт. Когато се съберат текущите и капиталовите разходи, сумата надхвърля 801 млн. лв., което е почти една трета от целия бюджет. Метрото е най-големия проект в бюджета и за него са отделени 183,4 млн. лв.
Столична община планира значителни ремонти и изграждане на нова улична инфраструктура - булеварди като „Александър Стамболийски“, „Мария Луиза“, „Рожен“ и други са сред приоритетите. За текущи ремонти на улици и пешеходни зони са заделени 66 млн. лв., а за поддръжка на уличното осветление и светофарната система – още 33 млн. лв.
Сред водещите приоритети на СО влизат образованието и грижата за децата. В Бюджет 2025 на СО са предвидени:
В своите социални мрежи кметът Васил Терзиев коментира:
„Амбициите ни за града са по-големи, отколкото рамката на бюджета позволява. Ще търсим начини за привличане на допълнителни инвестиции. Бюджет 2025 е реалистичен и надграждащ, с който продължаваме развитието на София.“
Общественото обсъждане на проекта за бюджет на София ще бъде на 16 април от 19 часа в аулата на Софийския университет "Свети Климент Охридски".
Въпреки, че е отделена солидна сума за изграждане на метро, в новия бюджет наблюдаваме по-малко финансиране за подновяване на градския транспорт. За закупуване на нов подвижен състав са предвидени около 7,8 млн. лв. Въпреки това през март от „Спаси София“ съобщиха, че е пусната поръчка за 40 нови хибридни тролейбуса, предназначени са за подмяна на возилата по линии 78, 204, 310 и 604. Стойността на поръчката е 5,64 млн. лв.
В програмата липсват поръчките за новите трамваи, тролейбуси и автобуси, въпреки че за тях има обявени обществени поръчки. Всичките процедури са подмяна са обявени без осигурено финансиране. Според Economic, най-вероятно и това е причината да не влязат в план-сметката за 2025 г. Има вероятност СО да разчита да подсигури парите от европейски програми или заеми.
България е получила 32 милиарда лева от европейските фондове за периода на членството на страната ни в Европейския съюз. От 2007 г. насам, всеки регион на страната е харчил най-много европейски средства за изпълнението на големи инфраструктурни проекти.
Като пример за най-много похарчени средства се посочват София - с 6,2 млрд.лв., предимно за разширението на метрото, съобщава БНР.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Наша проверка показва, че има прекъсвания и в България
Международните пътувания на българи бележат ръст от 3,7% през 2024 г.
Класация поставя нашата столица на първо място