
Основателен на Spotify, Даниел Ек, се оттегля от поста си - какво ще се случи с платформата?
Платформата разполага с над 700 милиона потребители
95% от сигналите са свързани със сексуална експлоатация
През 2024 г. Националният център за безопасен интернет е получил 1,7 милиона сигнала за съдържание, което не е подходящо за споделяне, съобщи координаторът на центъра Антоанета Василева пред bTV Бизнес Новините по време на събитието „Училище за отговорни инфлуенсъри“. Тя отчете и че България е на четвърто място по такъв тип съдържание в интернет.
Василева уточни, че най-често центърът се налага да сваля съдържание, свързано със сексуална експлоатация – цели 95% от сигналите, постъпили на тяхната гореща линия. Останалите включват подвеждаща информация (включително фишинг), насилие и фалшиви новини.
Тя подчерта, че живеем в общество, в което децата и тийнейджърите се вдъхновяват основно от инфлуенсъри. По думите ѝ, понякога дори самите създатели на съдържание не осъзнават, че споделят неподходяща или подвеждаща информация. Именно затова инициативата цели да помогне на инфлуенсърите да се научат да влияят положително на младите хора и да ги предпазват от дезинформация.
От Центъра посочват също, че тийнейджърите прекарват средно по 4,8 часа дневно в социалните мрежи, като все повече се стремят да подражават на различни инфлуенсъри. Според данните на организацията, 94% от младите хора между 16 и 25 години използват интернет ежедневно, в сравнение със 76% при възрастните. А що се отнася до децата между 13 и 16 години – 61% от тях използват TikTok повече от пет пъти дневно.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Платформата разполага с над 700 милиона потребители
В рамките на проекта трябва да се подменят отоплителните устройства в 10 815 жилища
Eдна трета от европейците се притесняват дали могат да си позволят храните, които обичайно купуват