Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Днес е световния ден на кафето
Днес за 40-и път отбелязваме Световния ден на кафето. Първото честване на този празник е през 1983 г. в Япония.
85% от активните в интернет българи се наслаждават на кафето всеки ден - 60% от тях дори пият по няколко чаши, а 25% се ограничават до една дневно. Само 6% от нашенците никога не пият кафе.
Повече от половината хора (55%) пият кафе най-често у дома. Интересно е да се отбележи, че жените се наслаждават на ободряващата напитка вкъщи много повече от мъжете.
Проблеми пред производството
Според прогнозата световното производство на кафе е намаляло с 1,4 на сто до 168,5 милиона торби през 2021/22 г., но въпреки това се очаква да се възстанови с 1,7 на сто до 171,3 милиона торби през 2022/23 г.
Също така се очаква сортът арабика да нарасне с 4,6 на сто до 98,6 милиона торби през 2022/23 г., след спад от 7,2 на сто през предходната кафеена година. Отразявайки неговата циклична продукция, делът на сорта арабика в общото производство на кафе се очаква да се увеличи до 57,5 от 55,9 процента през 2021/22 г.
Южна Америка е и ще остане най-големият производител на кафе в света, въпреки че страда от най-големия спад в производството от почти 20 години - със 7,6 на сто надолу през 2021/22 г., пише БТА. Възстановяването през 2022/23 се очаква да тласне производството в региона до 82,4 милиона торби, което е увеличение от 6,2 на сто.
В края на юли и август 2023 г. движенията на цените на сортовете арабика и робуста се сдвоиха, движейки се отново в тандем. От април 2023 г. движението на цените на двата сорта беше разнопосочно, като търсенето на кафе от по-висок клас намаля в полза на кафето на по-конкурентни цени. Обаче повторното свързване изглежда показва, че разликите в цените вече са достатъчно малки и относителните промени в търсенето, обусловени от цените (арабика срещу робуста), може да са приключили.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб