6 знака, че няма да бъдете добър мениджър

Какво казват експертите за мениджърството

 

В даден момент от кариерата ви ще имате лош мениджър. Понякога може да имате повече от един лош мениджър. И всеки в организацията обикновено знае кои са лошите мениджъри. Всички, с изключение на самите лоши мениджъри. Има много мързеливи и дори ужасни шефове, които изглежда си мислят, че вършат добра работа.

По ирония на съдбата много от тези лоши мениджъри сами са били жертви на лоши шефове, пише TheRichest. 

Често лошите мениджъри са резултат от фирмената култура. Понякога лошите мениджъри са приятели или членове на семейството на тези от висшия мениджмънт и има нежелание да бъдат държани отговорни, защото това би повлияло негативно на баланса на взаимоотношенията. Понякога лошите мениджъри може да са експерти по даден предмет и се набляга повече на огромната им база от знания, отколкото на отношението им към подчинените. 

Независимо от причината, ако не бъде проверена, лошият мениджър стресира и демотивира работниците, като всъщност намалява нивата на производителност и причинява високо текучество. 

И така, как да разберете дали не сте създадени да бъдете мениджър? 

 

Никога не се вслушвате в идеите на другите

Всеки обича да е прав и повечето хора си мислят, че са прави по-често, отколкото са. Всъщност някои хора имат склонност да прегръщат собствените си идеи, докато отхвърлят идеите на другите. Въпреки това, когато сте мениджър, трябва да проявявате сдържаност в тази област.

Ваша работа е да насърчавате работата в екип и да създавате среда, в която всеки чувства, че неговите мнения и идеи имат значение. Но ако сте от хората, които никога не могат да приемат различна гледна точка или предложение за промяна на начина, по който нещата винаги са били правени, вашите работници ще се научат да пазят своите идеи и коментари за себе си. И с течение на времето те дори няма да ви кажат, когато има големи проблеми, които трябва да бъдат решени. 

Вие микроменажирате

Ваша работа е да управлявате. Въпреки това не е вашата работа да управлявате микро. Според Ким Томпсън в The Houston Chronicle микромениджърът е „този, който управлява с прекомерен контрол или внимание към детайлите“. Вие обаче не можете да бъдете този човек. Да, вие носите крайната отговорност работата да бъде завършена навреме, в рамките на бюджета и според спецификациите. Ако обаче сте обсебен от това да контролирате всеки един аспект от работата на всеки работник, вие губите парите на компанията. 

Говорите негативно за вашите служители

Като мениджър има начини да структирате и коригирате работодателите. Нито едно от тях не трябва да включва фрази като глупав, некомпетентен, малоумен и безнадежден. Има разлика между „Боб, трябва да проверим работата ти“ и „Боб, ти тотално прецака нещата“. И два пъти по-лошо е, когато мениджърите злословят за своите служители пред други хора в организацията.

Вие не познавате хората си

Почти невъзможно е ефективно да управлявате хора, които не познавате. Ако сте от хората, които биха предпочели да кажат: „Здравей, Боб. Моля, направи това” и след това изчезнете за остатъка от деня, може да се наложи да преосмислите стремежите си за управление.

Трябва да можете да прецените дали Боб има добър ден или не и трябва да можете да му давате задачи въз основа на силните му страни.

Имате висок процент на текучество

Работниците винаги търсят по-добри възможности за работа. Въпреки това, ако вашите работници напускат кораба често, то вие имате проблем.

Не управлявате обективно

Да, имате работници, които се отпускат, но наистина ги харесвате, защото носят понички, или споделяте едни и същи хобита. Така че ги оставяте да идват късно, да си тръгват рано и да стоят наоколо и да говорят. От друга страна, имате някои наистина трудолюбиви служители, но не сте съгласни с техните политически възгледи или може би те не са толкова общителни и приказливи, колкото бихте искали да бъдат. Така че предпочитате служителите, с които се чувствате комфортно, и сте склонни да им давате най-добрите задачи и най-снизходителното. Този стил на лидерство обаче е рецепта за катастрофа. Трябва да съдите работниците си по работата им, а не по други неуместни критерии. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст