Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Около 50 самолета на „Аерофлот“ или 15% от всички не са излетели от края на юли
Руските авиокомпании, включително контролираният от държавата „Аерофлот“, започват разглобяване на самолетите си, за да осигурят резервни части, които вече не могат да купуват от чужбина поради санкциите на Запада, съобщава Reuters.
Руското правителство разпореди през юни на авиокомпаниите да използват някои самолети за части, за да се гарантира, че останалите, произведени в чужбина, могат да продължат да летят поне до 2025 г.
Санкциите, наложени на Русия, след като тя изпрати свои войски в Украйна в края на февруари, пречат на нейните авиокомпании да получат резервни части или да преминат през поддръжка на Запад.
Авиационни експерти казаха, че руските авиокомпании вероятно ще започнат да вземат части от своите самолети, за да ги поддържат с възможност за летене, но това са първите подобни примери.
Най-малко един руски Sukhoi Superjet 100 и Airbus A350, експлоатирани от „Аерофлот“, в момента са спрени и се разглобяват, каза източник, запознат с въпроса. Airbus A350 е почти чисто нов, каза източникът.
По-голямата част от самолетния флот на Русия се състои от западни пътнически самолети.
Оборудването е взето от няколко Boeing 737 и Airbus A320 на „Аерофлот“, тъй като превозвачът се нуждае от повече резервни части от тези модели за другите си Boeing 737 и Airbus A320, каза източникът.
Руското министерство на транспорта и „Аерофлот“ не отговориха на искания за коментар.
Сглобените в Русия Sukhoi Superjet също са силно зависими от чуждестранни части. Двигателят вече е премахнат от един Superjet, за да може друг самолет от същия вид да продължи да лети, казва първият източник.
Разбира се, двигателите често се преместват между различните самолети и обикновено се доставят по отделни договори, казаха експерти от индустрията. Двигателите не се считат за част от основната конструкция на самолета.
По-новите поколения самолети - A320neo, A350 и Boeing 737 MAX и 787, имат технология, която трябва постоянно да се актуализира.
Практиката да се премахват части, за да може друг самолет да бъде приведен в изправност не е популярна. Макар и сравнително рядко, то най-често е свързано с финансови затруднения и никога не се е случвало в същия мащаб като сега.
Близо 80% от флота на „Аерофлот“ се състои от Boeing и Airbus – налични са 134 Boeing и 146 Airbus, заедно с близо 80 произведени в Русия самолета Sukhoi Superjet-100.
Според изчисления на Reuters, базирани на данни от Flightradar24, около 50 самолета на „Аерофлот“ или 15% от флота на страната, включително самолети, блокирани от санкции, не са излетели от края на юли.
Руските превозвачи летят по-малко маршрути поради санкциите на Запада, което означава, че има неизползвани самолети, които могат да бъдат спрени, каза втори източник от индустрията.
Планът за развитие на руската авиационна индустрия до 2030 г. изчислява, че Русия може да се изправи пред най-големите предизвикателства с A350 и серията Q Bombardier, тъй като поддръжката им се извършва в чужбина.
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи