Volkswagen приключва производството на Polo в Европа?

Технологии

Polo, който се продава от около 20 000 евро, е вторият най-продаван модел на VW в световен мащаб

 

Със сглобяването на последното Polo, 40 години след началото на производството в испанския завод „Навара“ в Памплона, ще приключи европейското производство на бестселъра на Volkswagen (VW).

  • Защо производството на VW Polo в Европа ще бъде спряно?
  • Какви автомобили ще се произвеждат в завода на мястото на Polo?
  • Пълният край на Polo ли ще бъде това? 

Бъдещето на фабриката е в производството на два нови EV модела, а Polo се мести в Република Южна Африка, откъдето за известно време автомобилите ще достигат до Стария континент, съобщава SEEbiz, цитирани от Vijesti.

Първият VW Polo, произведен в Испания, напуска производствената линия на Volkswagen в Навара на 20 март 1984 г. и сега, след малко повече от 40 години и 8,42 милиона произведени бройки, фабриката се сбогува с легендарния немски бестселър.

VW произвежда Polo от 1975 г., а текущата версия на модела ще бъде в производство до 2026 г., съобщи в края на 2023 г. Financial Times.

 

Polo, който се продава от около 20 000 евро, е вторият най-продаван модел на VW в световен мащаб и се произвежда в заводи в Бразилия, Китай, Испания и Южна Африка. Това е поредният достъпен модел, който ще изчезне в Европа, след като Ford спря производството на Fiesta по-рано през миналата година.

Производителите на автомобили все повече се борят да произвеждат изгодно по-малки автомобили, до голяма степен поради нарастващите разходи за двигатели в резултат на регулациите за емисиите.

Докато увеличават производството на електрически превозни средства, повечето автомобилни групи в Европа планират да премахнат бензиновите модели до 2035 г., когато ЕС планира да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили.

Последното Polo, произведено в Испания, ще боядисано в синьо с модел с двигател 95 TSI с мощност 1,0 к.с., петстепенна ръчна скоростна кутия и оборудване Life, което ще остане в Испания. Останалите модели, които ще продължат да се сглобяват в „Навара“, са SUV производни на Polo, по-малкия и по-стар T-Cross и по-големия и по-нов Taiga, единствените модели, които марката произвежда в тази страна.

Всичко обаче ще се промени изцяло след няколко години, тъй като от 2026 г. заводът се очаква да произвежда два нови достъпни електрически автомобила, които Volkswagen Group планира да пусне. Това ще бъдат Volkswagen ID.2 X и Škoda Epiq, два малки SUV модела от B сегмент, базирани на платформата MEB Entry, с дължината около 4,1 метра.

Очаква се ID.2 да струва 25 000 евро през 2026 г.

 

Това не означава пълен край на Polo, защото популярният германски автомобил ще продължи да се продава в Европа през следващите няколко години. Те обаче вече няма да идват от Испания, а от Кариега, т.е. Южна Африка, където е преместено производството.

Наскоро приемствеността на легендарното Polo, което е на пазара от 1975 г. и премина през седем поколения, беше поставено под въпрос. На първо място, поради съмненията, които моделът предизвика относно възможността за адаптиране към по-строгия стандарт Евро 7. Въпреки това прилагането на най-новия стандарт за емисии до 2030 г. даде на Polo малко време за дишане, което ще бъде минимално актуализирано през следващите няколко години, докато най-накрая бъде заменено от електрически модел.

Негов "естествен" заместник ще бъде бъдещият ID.2, който ще се произвежда в испанския завод в Марторело, но който ще бъде представен едва на следващото автомобилно изложение в Мюнхен през есента на следващата година.

В тази връзка испанската фабрика, един от бъдещите центрове на електрически автомобили на концерна Volkswagen, ще получи инвестиция от над един милиард евро за тази трансформация.

Работниците и синдикатите обаче от известно време изразяват загриженост за липсата, останала след края на производството на Polo. А именно, тъй като новите електрически модели ще пристигнат на производствената линия след по-малко от две години, испанците очакват спад в производството през следващите 18 месеца.

Вътрешните прогнози показват, че заводът ще произведе 250 хиляди автомобила тази година.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст