Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Фирмата ще отнесе завидна глоба, а това ѝ действие може да допринесе за промяна на правилата в ЕС
Италианското правителство глоби автомобилна компания с 6,4 милиона долара за предполагаемо брандиране на превозни средства, произведени в Китай, като произведени в Италия, казва BBC.
DR Automobiles подвеждащо рекламира автомобили като произведени в Италия, въпреки че те са произведени предимно в Китай, според регулатора на конкуренцията в страната.
Фирмата заяви, че ще обжалва глобата, тъй като никога не е твърдяла, че превозните ѝ средства са изцяло произведени в Италия.
Базираната в Южна Италия DR Automobiles сглобява евтини превозни средства, използвайки компоненти, произведени от китайските автомобилни производители Chery, BAIC и JAC. Регулаторът каза, че колите под марките на компанията DR и EVO се продават като произведени в Италия, но са предимно с китайски произход.
Само дребни монтажни и довършителни работи са извършени в Италия, се казва в съобщението.
„Тази практика съвпадна с период, в който компанията отбеляза значителен ръст в продажбите на автомобили DR и EVO на италианския пазар“, добави органът.
Този ход идва в момент, когато Италия и Европейският съюз (ЕС) предприемат мерки срещу автомобили, произведени извън търговския блок.
Миналия месец десетки произведени в Мароко Fiat Topolino бяха задържани на италианското пристанище Ливорно, защото бяха отбелязани с отличителни знаци с италиански флаг. Компанията-майка на Fiat Stellantis заяви, че е спазвала разпоредбите и оттогава е премахнала флаговете от превозните средства.
През април Alfa Romeo, която е друга италианска марка на Stellantis, реши да преименува своя нов, произведен в Полша модел Milano на Junior след натиск от властите.
Миналата седмица ЕС заплаши да удари китайските електрически превозни средства с данъци върху вноса до 38%, след като политици ги нарекоха заплаха за автомобилната индустрия в региона. Тези такси ще бъдат в допълнение към сегашната ставка от 10%, налагана върху целия внос на китайски електрически автомобили в ЕС.
В отговор Китай заяви, че митата нарушават международните търговски правила и описа разследването като „протекционизъм“.
Съобщението дойде, след като миналия месец САЩ повишиха митата си върху китайските електрически автомобили от 25% на 100%.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови