1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$60,080.8

Instagram изпревари TikTok в надпреварата за нови потребители

Instagram изпревари TikTok в надпреварата за нови потребители

Експерти обаче определиха TikTok като по-добро място за постигане на успех за една нощ

Instagram изпревари TikTok по отношение на изтеглянията на нови приложения миналата година, като растежът на американската платформа за споделяне на снимки се дължеше на копирането на успеха на нейния китайски конкурент с кратките видеоклипове, пише Financial Times.

Общият брой изтегляния на приложения в Instagram е нараснал с 20 процента през 2023 г. до 768 милиона в сравнение с година по-рано, според фирмата за пазарно проучване Sensor Tower, което го прави най-тегленото приложение в света.

Изтеглянията на TikTok, собственост на базираната в Пекин ByteDance, са нараснали само с 4 процента до 733 милиона за същия период.

Статистиката показва, че платформата за споделяне на снимки на Meta има успех в насочването към нови потребители, като главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг идентифицира растежа на TikTok като голяма заплахи за неговата империя в социалните медии.

През 2020 г. Instagram въведе функция, която позволява на потребителите да споделят кратки клипове, които привличат милиони потребители от поколението Z.

Има също признаци, че растежът на TikTok е започнал да се забавя за първи път от пускането му през 2016 г.

Месечните активни потребители на Instagram достигнаха 1,47 милиарда, с увеличение от 13 милиона през последното тримесечие на 2023 г., според Sensor Tower. Активните потребители на TikTok достигнаха 1,12 милиарда, със спад от 12 милиона през последните три месеца на миналата година.

Въпреки това TikTok продължава да печели по-голяма ангажираност от своите над 1 милиард активни потребители по целия свят. Потребителите са прекарали средно 95 минути в TikTok през четвъртото тримесечие на миналата година, в сравнение с 62 минути в Instagram, 30 минути в X и 19 минути в Snapchat.

Той добави, че инфлуенсърите също все повече са привлечени от Instagram. За тези създатели на съдържание Шмулик каза, че TikTok е по-добро място за постигане на успех за една нощ, докато съперникът му в САЩ е по-добра платформа за правене на пари на база последователи.

Докато TikTok се разрасна бързо благодарение на своя алгоритъм, който обслужва потребителите с клипове, които са насочени към техните предпочитания с друго вирусно съдържание, Meta инвестира миналата година в изкуствен интелект, за да подсили своята система за препоръки.

Главният финансов директор на Meta Сюзън Ли каза миналия месец, че Instagram „постига сериозен напредък в увеличаването на свежестта на препоръчаното съдържание“.

Една област на нарастващ успех за ByteDance е електронната търговия благодарение на TikTok Shop, който позволява на марки и търговци да продават стоки, предлагани на пазара чрез кратки видеоклипове.

Sensor Tower изчислява, че ByteDance е спечелил повече от 4 милиарда долара приходи чрез покупки в приложения миналата година, в сравнение със 143 милиона долара за Instagram.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии