Нов връх на цената на газа в Европа
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Трудно е да се определи точно колко хора използват X, защото компанията не публикува тези цифри
Преди година, току-що купил Twitter, Илон Мъск влезе в централата му с мивка. „Оставете това да потъне“, пошегува се той – след което уволни голяма част от персонала.
Това беше първият привкус на това, което се превърна в 12-месечна вихрушка от хаотични промени - не на последно място преименуването на компанията на X, пише BBC.
В някои отношения X е забележително издръжлив. Въпреки обикалящите стари и нови съперници, той оцелява.
Въпреки това, с предпазливите рекламодатели и колебливите потребителски показатели, какво следва за X?
Предизвикателството
Трудно е да се определи точно колко хора използват X, защото компанията не публикува тези цифри. Но според няколко аналитични фирми X не се използва толкова, колкото преди.
„По принцип всичко е намаляло на годишна база“, каза Дейвид Кар от фирмата за уеб анализ SimilarWeb.
Рос Гербер, инвеститор в Twitter и явен критик на посоката, поета от Мъск, каза, че платформата „умира“.
„Има реалност и фантазия. А реалността е, че Twitter умира и трябва да бъде спасен“, каза той.
Това, което знаем със сигурност е, че много големи имена напуснаха платформата през последната година, включително Елтън Джон и Джиджи Хадид.
Бившата журналистка Мадлин Дън, която сега работи за агенцията за дигитален маркетинг Story Shop, каза, че повече или по-малко е спряла да използва платформата, защото плащането за потвърждение със синя отметка - промяна, въведена от Мъск - направи "трудно да разбереш на кого да вярваш".
„Влизането в X се чувства като стъпване на потъващ кораб. Страницата „За теб“ е катастрофа – проверените потребители на X Premium задушават всички останали, така че много малко от съдържанието всъщност е нещо, от което се интересувам“, каза тя.
Абонаменти срещу реклама
Голямото предизвикателство за X е как да печели пари. В преследване на тази цел Мъск радикално намали разходите чрез съкращения, процес, който измъчва персонала.
Мелиса Ингъл, която работеше като модератор, каза, че „стомахът й се е свил“, когато данните за вход във фирмата й внезапно спряха да работят.
„Беше много, много лош момент за мен“, каза тя пред BBC.
Twitter винаги е разчитал на рекламни пари, но Мъск се опита да подсили това с отделен поток от приходи, базиран на абонаменти, където потребителите плащат за синя отметка и други функции. Наскоро той обяви, че ще има две нови нива на премиум абонаменти.
Тези иновации обаче всъщност не са променили нещата - X все още зависи силно от приходите от реклами и тревожно за Мъск, те намаляват.
Според данни на трети страни месечните приходи от реклами в САЩ на платформата са намалели с поне 55% на годишна база всеки месец, откакто Мъск купи компанията. Бизнесът винаги се е борил да излезе на нула - дори преди участието на Мъск - реализирайки годишна печалба само два пъти от стартирането си през 2006 г.
Той призна, че това е критичен проблем.
„Трябва да постигнем положителен паричен поток, преди да имаме лукса на нещо друго“, каза той в разговор по-рано тази година.
Надежди за възстановяване като „приложение за всичко“
Назначаването на „супержената“ Линда Якарино, преди това ръководител на рекламата в NBCUniversal, за главен изпълнителен директор на X – се разглежда като положителен крайъгълен камък за фирмата, създавайки дистанция между Мъск и платформата.
Д-р Бен Мардър, старши преподавател по маркетинг в Бизнес училището на Единбургския университет, каза, че не вярва, че на Якарино е било „дадено пространството, необходимо за иновации“ и вместо това тя е била „доста силно въоръжена от Илон, за да се съсредоточи върху бързите приходи корекции, което оставя само оръжия в арсенала, които е повече от вероятно да имат обратен ефект - като абонаментния модел."
Мъск иска служителите да мислят мащабно. Неговият дългосрочен план за X е много по-голям от просто компания за социални медии. Той иска X да бъде „приложение за всичко“.
Попитан от BBC по-рано тази година какво означава това, той каза: „Предполагам, че ще трябва да останете на линия, за да разберете“.
Може би най-конкретното публично описание на това как X може да се разшири дойде от през юли.
Вече видяхме как Мъск разнообразява предлагането на Twitter. По-рано този месец той се стриймваше, докато играеше компютърни игри. Той се надява, че X може да се конкурира с приложения като Twitch.
Според New York Times - който се сдоби с рекламния пакет, който Мъск даде на инвеститорите миналата година - X трябваше да донесе 15 млн. долара от разплащателен бизнес през 2023 г. - което ще нарасне до около 1,3 млрд. долара до 2028 г.
Гербер каза, че когато е инвестирал, той е инвестирал главно, защото това е бил Илон Мъск.
„Наистина представянето им по много начини беше като, не сме сигурни какво ще бъде това. Но повярвайте ни, защото това е Илон и той ще създаде нещо невероятно“, каза той.
Но година по-късно той е объркан от плановете на Мъск за компанията. „Ще направи ли отстъпки със своя абсолютизъм по отношение на речта, за да върне рекламодателите? Защото това всъщност се свежда до това“, каза той.
Филтрирането на екстремни материали изглежда ще бъде постоянен проблем за X.
Изследване на Центъра за противодействие на дигиталната омраза показа, че X продължава да хоства почти 86% от набор от 300 насаждащи омраза публикации, събрани седмица след докладването им на модераторите. Групата е в съдебна битка с платформата за своите претенции.
Публикациите включваха такива, насърчаващи антисемитизъм, расизъм и превъзходство на бялата раса.
Предизвикателствата за X изобилстват - не че те изглежда са попречили твърде много на амбицията на Мъск. Закачената му публикация в платформата, за която е похарчил толкова много пари, гласи: „X като колективното съзнание на човечеството“.
Оставете това да потъне.
Газохранилищата в ЕС към 19-и ноември са запълнени на 89,87%
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи