Как Албания се превърна в световен център за финансови измами?
Разследванията са обхващали над 1,2 милиарда долара през 2023 г.
Технологии
Каква е причината?
Европейският съюз е все по-загрижен относно електрически прибиращите се дръжки на вратите в съвременните автомобили. Това, което преди няколко години бе възхвалявано като символ на иновации и аеродинамична ефективност, сега се оказва потенциална опасност. След серия от фатални инциденти, включително скорошна трагедия в Китай с участието на Xiaomi SU7 и запален автомобил Tesla в Германия, при който загинаха трима души, европейските регулатори разследват дали тези дръжки на вратите все още отговарят на стандартите за безопасност.
Инцидентът в Китай, при който шофьор загина в горящ автомобил, защото електрическите дръжки спряха да работят, предизвика международно възмущение, пише "24 часа". Китайското правителство реши още през септември, че тези системи ще бъдат забранени от 2027 г.
Причината е, че са ненадеждни в аварийни ситуации и допринасят малко за производителността на автомобила. Сега изглежда, Tesla също има проблеми заради прибиращите се изцяло дръжки.
Няколко организации, включително RDW (Нидерландската агенция за превозни средства) и Европейският съвет за безопасност на транспорта (ETSC), се застъпват за по-строги разпоредби и задължително механично аварийно отваряне. Според Антонио Авеносо, директор на ETSC, проблемът вече не е теоретичен. “Вече видяхме няколко инцидента в Европа, при които хора останаха заклещени в колите при катастрофи. Вратите, които вече не реагират на електронни сигнали, могат да означават разликата между живота и смъртта.”
Той посочва, че след сблъсък или късо съединение захранването на автомобила често прекъсва, което води до неизправност на електрическите механизми. “Дори службите за Спешна помощ са се затруднили да извадят хората в някои случаи.”
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Разследванията са обхващали над 1,2 милиарда долара през 2023 г.
България задоволява едва 20% от пазарното търсене на говеждо месо със собствена продукция