Резиденция срещу Акропола, обявена за най-скъпия имот в Гърция
Колко струва резиденцията?
Уолтър Айзъксън е изследвал живота и на двамата предприемачи
Оказва се, че двама от най-известните технологични предприемачи в света имат много общи неща – поне според техния биограф.
Биографът на Илон Мъск, Уолтър Айзъксън, веднъж каза, че главният изпълнителен директор на Tesla е „в известен смисъл Стив Джобс на нашето време“. Освен, че е интервюирал на Джобс над 40 пъти, той е и следил две години Мъск. Със сигурност този човек знае много повече неща от всеки друг за двете личности, пише Business Insider.
В новата си книга за Мъск Айзъксън многократно сравнява изпълнителния директор на Tesla с Джобс – от техните личности и стилове на управление до най-голямата им слабост. Всъщност името на съоснователя на Apple се появява няколко пъти в книгата.
Ето някои от приликите и една ключова разлика, идентифицирана от Айзъксън между Джобс и Мъск.
И Мъск, и Джобс имаха "тъмна ивица"
„Когато правих репортаж за Стив Джобс, неговият партньор Стив Возняк каза, че големият въпрос, който трябва да задам, е „Трябваше ли да бъде толкова зъл? Толкова груб и жесток? Толкова пристрастен към драмата?“ Айзъксън пише в биографията си за Мъск, добавяйки, че поведението на Мъск изисква същия въпрос.
Айзъксън каза, че Мъск е имал „тъмна жилка“, която бившата му приятелка Граймс нарече „Режим на демон“ – начин на мислене, при който на Мъск му липсва емпатия и е вероятно да се нахвърли върху работник или да изиска от служителите да се движат към нереалистичен краен срок.
Биографът каза, че и Джоб, и Мъск дори споделят обща фраза, която биха използвали, когато са на ръба да критикуват служител: „Това е просто най-глупавото нещо, което съм чувал“.
„Бруталната им честност може да бъде изнервяща, дори обидна“, пише Айзъксън за Джобс и Мъск. „Можеше по-скоро да ограничи, отколкото да насърчи честния диалог. Но също така беше ефективен на моменти в създаването на това, което Джобс нарече екип от А играчи, които не искаха да бъдат около размити мислители.“
Мъск не отговори на искане за коментар от Insider преди публикацията. Той отрече твърденията, че се е заяждал със служителите в миналото, като ги нарече "лъжливи" в Twitter и каза, че дава "ясна и откровена" обратна връзка.
В крайна сметка биографът каза, че двамата мъже не са имали толкова много емпатия и в резултат на това са били по-способни да се съсредоточат върху изпълнението на по-голяма мисия.
„Липсваше им инстинкт за другарство“
Айзъксън каза, че и с двамата мъже може да бъде трудно да се работи и приятелството не е естествено нито за Джобс, нито за Мъск.
„Подобно на Стив Джобс, той наистина не се интересуваше дали обижда или сплашва хората, с които работи, стига да ги кара да постигат подвизи, които смятат за невъзможни“, пише Айзъксън за Мъск.
Авторът каза, че и Джобс, и Мъск са поели ролята на „алфа-мъжкар“ и са упражнили високо ниво на контрол дори върху най-дребните детайли в своите компании, като са изместили или принудили съоснователите си да заемат второстепенна роля в процеса. Айзъксън посочи връзката на Джобс с Возняк в Apple и бурната връзка на Мъск със съоснователя на Tesla Мартин Еберхард.
Те имат обща слабост
Айзъксън каза, че силното чувство за неотложност и високите очаквания на двамата мъже към служителите се дължат на най-голямата им слабост – склонността към поставяне на прекалено амбициозни срокове.
„Ако зададете агресивен график, който хората смятат, че биха могли да постигнат, те ще се опитат да положат допълнителни усилия“, каза Том Мюлер, един от бившите десни приближени до Мъск в SpaceX, пред Айзъксън. "Но ако им дадете график, който е физически невъзможен, инженерите не са глупави. Вие сте ги деморализирали. Това е най-голямата слабост на Илон."
Айзъксън пише в биографията на Мъск, че Джобс има подобно „поле на изкривяване на реалността“.
Съобщава се, че Джобс е дал двуседмичен срок на инженерите, работещи върху оригиналния iPhone, за да създадат визия за софтуера за устройството, заплашвайки да възложи работата на друг екип, ако не успеят да завършат навреме, според The Wall Street Journal.
В Tesla и SpaceX е известно, че Мъск настоява за агресивни срокове, които непрекъснато се изместват. Например, милиардерът обещава, че самоуправляващите се автомобили са на хоризонта от 2015 г. и измести крайния срок за Cybertruck на Tesla няколко пъти през последните две години.
Айзъксън отбелязва, че стриктният подход на Мъск и Джобс към крайните срокове може да бъде "деморализиращ", но също така позволява на компаниите им да изпреварват своите конкуренти.
И двамата мъже „имаха страст към простотата“
Мъск и Джобс са имали подобни дизайнерски инстинкти, каза Айзъксън.
„Това следваше принципите, които Стив Джобс и Джони Айв бяха внушили в Apple: дизайнът не е само естетика; истинският индустриален дизайн трябва да свързва външния вид на продукта с неговото инженерство“, пише Айзъксън за плановете на Мъск за Tesla.
Любовта на Джобс към простотата се проявява в дизайна на много продукти на Apple.
В биографията на Мъск Айзъксън също посочва приликите между дръжките на вратите на Tesla и дръжката на iMac на Apple от 1998 г. – и двата дизайна не допринасят много за функционалността, но целят да увеличат „приятелството“ и достъпността на продукта.
Айзъксън също бързо посочи някои ключови разлики между двамата
Биографът каза, че докато мъжете са имали подобни нива на интензивност и визия за продуктите си, Мъск е по-скоро практичен инженер за разлика от Джобс.
„Колкото и да смятам, че Стив Джобс е пълен гений, Стив Джобс би проектирал продукт, било то Mac или iPhone, и след това би го хвърлил в някакво производствено съоръжение в Китай. Той никога не е посещавал фабрика“, каза Айзъксън.
„Мъск прекарва около 10 пъти повече време при фабричните линии, отколкото в стаята за дизайн, и той вярва, че проектирането на машината, която прави машината, е по-важно от проектирането на оригиналния продукт“, добави той.
Колко струва резиденцията?
Ние сме на последно място по дегитализация на предприятията, казва Елина Желева
Агенцията ще се свърже с лица, за които са установени неточности в декларираните данни