
Зеленски обяви колко са доходите на семейството му за годината
На какво се дължи увеличението на доходите спрямо 2023 г.
От Rolls-Royce до Aston Martin: Кои автомобилни производители ще пострадат най-много 25-прроцентните мита на Тръмп?
Осем от десет автомобила, произведени във Великобритания се изнасят, като производителите на висок клас коли са много по-зависими от американския пазар. Автомобилната индустрия на Великобритания се хвали, че генерира „1 паунд от всеки 8 паунда, които Великобритания печели от износ на стоки“.
Но автомобилните производители в Обединеното кралство – включително собствениците на Jaguar и Land Rover (JLR), BMW, Rolls-Royce и Mini, и Aston Martin – обмислят потенциалното въздействие на планираните от Доналд Тръмп 25% мита върху вносните автомобили в САЩ. Новите такси за автомобили и лекотоварни превозни средства трябва да влязат в сила на 3 април, казва The Guardian.
От почти 780 000 автомобила, произведени във Великобритания през 2024 г., осем от десет са предназначени за износ, според данни от Британското дружество на производителите на автомобили и търговци. От тези превозни средства, произведени за международните пазари, почти 80% – което представлява 467 937 единици – са изнесени към трите най-големи пазари: ЕС, САЩ и Китай.
Докато ЕС остава най-голям пазар за британски автомобили, САЩ е вторият по важност пазар, като представлява малко под една пета (16,9%) от износа на автомобили през 2024 г.
В същото време, само 18 000 американски автомобили са внесени във Великобритания през миналата година.
Ако на 3 април бъдат наложени универсални мита, автомобилната индустрия на Великобритания ще бъде засегната, въпреки че някои в бизнеса все още се надяват, че след Брекзит ще бъде постигнато икономическо споразумение между Великобритания и САЩ.
Повечето от автомобилите, произведени в Обединеното кралство и изнесени в САЩ, са премиум, като Bentley, собственост на Volkswagen, а други са висококласни превозни средства, като суперколите на McLaren, които се продават в малки количества (над 2 100 годишно), като някои достигат цена над 250 000 паунда.
Производителите на висококласни автомобили във Великобритания традиционно са били по-зависими от продажбите в САЩ, докато производителите на автомобили с по-голяма продукция, включително японските компании Nissan и Toyota, са изградили фабрики във Великобритания за европейския пазар.
Производителите на луксозни автомобили, някои от които имат модели с начална цена от 100 000 паунда, стигащи до многократно по-високи стойности, ще се надяват да прехвърлят разходите от мита върху по-богатите клиенти, без да намаляват продажбите си.
Nissan има най-голямото автомобилно производствено съоръжение във Великобритания в Съндърланд, където произвежда моделите Qashqai, Juke и напълно електрическия Leaf. Повече от 284 000 автомобила са произведени там през 2024 г.
Фабриката в Съндърланд е замислена като ключов производствен хъб за европейския пазар, което остава вярно и след Брекзит, и тя в момента не изнася за американския пазар от Великобритания. Nissan има значителни производствени операции извън Япония, особено в САЩ, Мексико и Китай.
Хибридната версия на Toyota Corolla, основно предназначена за европейския пазар, се произвежда в завода на японската компания в Бърнастон, Дербишър.
Повече от 5 милиона автомобила са произведени там от откриването на завода през 1992 г., като почти 133 000 хибридни модела Corolla са произведени там през годината, приключила през март 2024 г. Великобританският клон на Toyota заяви в най-новия си годишен отчет, че успехът на продажбите на Corolla в Европа означава, че се очаква да произвеждат този модел в Бърнастон за европейски дестинации.
Трите версии на бензиновия Mini Cooper, както и новите Mini Cooper кабриолет модели, се произвеждат в завода на Mini в покрайнините на Оксфорд.
Заводът произвежда автомобили, които са предназначени както за британския пазар, така и за международния, включително САЩ. През 2024 г. в САЩ са продадени малко над 26 000 автомобила Mini, според операциите на BMW в Северна Америка, въпреки че това е с 21% по-малко от 33 500 автомобила, продадени там през 2023 г.
Собственикът на Mini, BMW, заяви, че компанията „остава ангажирана с намаляването на митата и търговските бариери между ЕС и САЩ, което ще бъде от полза за потребителите в двата региона“.
Всички автомобили на Rolls-Royce се произвеждат в производственото съоръжение в Гудууд, в Западен Съсекс. Брандът, собственост на германския BMW от 2003 г., продаде 5 712 автомобила през 2024 г. САЩ е най-големият пазар на компанията, въпреки че тя е заявявала, че глобалното търсене означава, че не зависи от нито един пазар.
Компанията заяви, че „оценява съобщенията [за митата] в детайли“.
Bentley, базиран в Крю, произвежда петте модела на компанията, включително Continental GT и Bentayga.
Компанията е собственост на германския автомобилен гигант Volkswagen от 1998 г. и я описва като „голям износител на Великобритания“.
През 2024 г. Bentley е доставила 10 600 превозни средства, от които 30% – или 3 180 – са били изнесени в САЩ. Bentley заяви, че вече няма да разкрива колко автомобили произвежда всяка година.
Главният финансов директор на компанията, Ян-Хенрик Лафренц, заяви пред репортери по-рано през март, че въвеждането на 25% мита от Тръмп в крайна сметка ще бъде добавено към сметките на клиентите.
Aston Martin, известна със своите автомобили, използвани от Джеймс Бонд във филмите, произвежда автомобили в Gaydon, Уорикшър, и St Athan, Уелс. САЩ е ключовият пазар за компанията.
Производителят на автомобили с негативни печалби генерира около една трета от своите приходи от 1.6 милиарда паунда за 2024 г. в САЩ, което надхвърля приходите, получени във Великобритания и Азиатско-Тихоокеанския регион заедно. Компанията е продала 6 030 автомобила през 2024 г., което е спад от 9% спрямо предходната година.
Производителят на суперколи McLaren произведе 2 137 автомобила през 2023 г., последната година, за която има налични данни, като малко над една трета, или 787 превозни средства, бяха изнесени в Северна Америка, който е най-важният му международен пазар.
McLaren заяви, че доставките отвъд Атлантика са се увеличили през първите три месеца на 2024 г., когато имаше „силен интерес“ към моделите 750S Coupe и Spider, всички произведени в завода му в Уокинг, Съри.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
На какво се дължи увеличението на доходите спрямо 2023 г.
Кои модели на Ferrari няма да бъдат засегнати от промяната?
Компанията създава смес, която подпомага растежа на растения