555 хил. долара за летящ мотор: Законно ли е да бъде на пътя? (ВИДЕО)

Компанията изобретател на мотора обяви, че ще се листне на фондовата борса Nasdaq

 

Ако сте фен на научнофантастични филми като Star Wars, вече имате идея как се движат ховърбайковете или по-просто казано „летящите мотори“.

Е, предполагам, че да видиш нещо подобно в общества, смесени с хора и междугалатктически индивиди, е нещо приемливо, но да ги видите в реалния живот може да бъде твърде странно.

Снимка: Aerwins

И така сетихме се отново за това технологично чудо, защото тази седмица компанията изобретател на мотора Xturismo обяви, че ще се листне на фондовата борса Nasdaq и ще започне да търгува в Ню Йорк, което я прави петата компания от страната на изгряващото слънце, която се присъединява към високотехнологичните стартъпи на  борсата.

Първата демонстрация през миналата година задържа мотора над земята за малко повече от минута, което не беше чак толкова впечатляващо.

Снимка: Xturismo

На 29 март обаче компанията направи много по-вълнуваща демонстрация, тествайки го пред хиляди в Япония преди мача на Hokkaido Nippon-Ham Fighters. Този път моторът успя да лети по-стабилно, издигайки се значително по-високо.

 

И така, как работи?

По принцип Xturismo е това, което се случва, когато поставите мотоциклет върху платформа на дрон. И това го прави VTOL, което означава самолет с вертикално излитане и кацане.

Ховърбайкът също е и хибрид, получаващ мощността си от конвенционален двигател и четири електрически мотора. Способен е да лети благодарение на набор от витла: две първични (където биха били колелата) и четири вторични на всеки ъгъл, които действат като стабилизатори.

Xturismo се квалифицира като ултралек самолет, което означава, че не е необходимо да сте сертифициран пилот, за да го управлявате.

Въпреки това, максималната скорост на мотора се оценява на амбициозните 100 км/ч, с очаквано време за полет между 30 до 40 минути.

Това определено е чудесно за истинско летящо превозно средство, но все още не е достатъчно добро, за да замени други видове транспорт.

И освен това дори не е позволено на пътя, повдигайки въпроса къде излитате и кацате.

Законно ли е на пътя?

Със сигурност не. Нито в Япония, нито където и да е по света.

Просто няма регулаторна рамка по отношение на този вид превозни средства, защото все още официално ги нямаме. И разбира се, трудно е да си представим, че освен ако всички превозни средства не летят, бихме могли да видим ховърбайк небрежно да се „движи“ над нормалния трафик.

Първоначалната цена, която стартъпът обяви беше 680 хил. долара, но тези дни с новината за листването бе обявена нова такава - 555 хил. долара.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст