Защо сенниците на прозорците в самолета трябва винаги да са отворени при излитане и кацане?

Свят
 

На пръв поглед това изглежда като ненужно правило, но зад него се крият много важни причини

 

Отварянето на сенника на прозореца по време на излитане и кацане може да изглежда като ненужно неудобство. Този на пръв поглед излишен протокол обаче има важна причина за безопасността, поради която много авиокомпании изискват щората да е вдигната през това време, пише New York Post. 

"Вдигането на щората на прозореца по време на излитане и кацане улеснява стюардесите да преценят всички външни опасности, като пожар или отломки, които могат да попречат на аварийната евакуация", казва пилотът Патрик Смит от AskThePilot.com пред "Travel + Leisure". 

Това позволява на членовете на екипажа да определят коя страна на самолета е по-безопасна за импровизирано напускане, което е жизненоважно, като се има предвид, че членовете на екипажа трябва да могат да се евакуират от полета за 90 секунди или по-малко. 

 

Освен че улесняват оценката на безопасността, отворените щори на прозорците помагат на пътниците да "запазят ориентация" по време на внезапен удар с "падане и преобръщане", според летеца.

Логиката е, че ако нещо се случи по време на излитане или кацане, очите ви ще са се приспособили към външната светлина, което ще ви позволи да реагирате по-бързо, според блога за полети BAA Training. 

Тази практика е от решаващо значение по време на "излитане, заход за кацане и кацане", тъй като тогава е най-вероятно да се случат инциденти, според доклад на Airbus.

Това е така, защото това са "изключително сложни фази на полета", които поставят значителни изисквания към членовете на екипажа по отношение на "навигацията, промените в конфигурацията на въздухоплавателното средство, метеорологичните условия" и други фактори, като всички те увеличават вероятността от катастрофа, според доклада на производителя на въздухоплавателни средства.

Вдигането на щорите на прозорците е особено важно на изходния ред, където пътниците трябва да помагат на екипажа в случай на авария. 

"Пътниците на изходния ред трябва първо да погледнат през прозореца, преди да отворят изхода", казва пред T+L Сю Фогуел, бивша стюардеса в United Airlines. "Ако крилото е откъснато, например, това вече не е подходящ изход."

Наред с това, че помагат на служителите на борда да виждат извън самолета, вдигнатите щори позволяват на външните аварийни екипи да виждат какво се случва вътре, независимо дали става въпрос за пожар, дим или друго бедствие, съобщава BAA Training.

"Винаги се уверявам, че щората на прозореца ми е вдигната за излитане и кацане, независимо къде седя в самолета", казва Лиза, бивша стюардеса в American Airlines.

Как изглежда панелът, който се откъсна от самолет на Alaska Airlines - вижте във видеото: 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст