Защо има спад в продажбите на бира в Германия?

Дори Европейското първенство по футбол не е помогнало за увеличение на продажбите

 

Жаждата за бира в Германия продължава да спада, сочат официални данни, публикувани днес и цитирани от ДПА, предава БТА. 

Германските пивоварни са продали общо 4,2 милиарда литра бира през първите шест месеца на годината или с 0,6 на сто по-малко от същия период на 2023 г., отчита Федералната статистическа служба "Дестатис" (Destatis). Вътрешните продажби от 3,4 милиарда литра са били с 0,9 на сто по-малко от предходната година.

Снимка: Reuters

Дори домакинството на Европейското първенство по футбол не е помогнало за увеличение на продажбите. Въпреки регистрирания растеж в навечерието на голямото събитие продажбите през май и юни не са достигнали резултатите от предходната година. Със 777 милиона литра това е бил най-слабият юни, откакто Германия коригира данъка върху бирата през 1993 г. 

Асоциацията на германските пивоварни смята, че променливото време е било решаващ фактор за спада. "По време на ЕВРО 2024 г. рязката промяна на температурите и честите гръмотевични бури са затруднили работата на много барове и редица градински партита са били отменени", каза управляващият директор Холгер Айхеле. 

Статистическите данни не включват безалкохолни бири, които според Айхеле стават все по-важни за пивоварните, като от няколко години бележат растеж

С над 800 безалкохолни напитки, произведени в съответствие със стриктния закон за чистотата на бирата и пазарен дял от 8 на сто Германия е световният лидер в сектора .

"Скоро всяка 10-та бира в Германия ще е безалкохолна", заяви Айхеле.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст