В тази страна са продадени повече колички за домашни любимци, отколкото за бебета

Свят

Цифрите са показател и за рекордно ниския брой новородени

 

Според Gmarket, оператор на платформа за електронна търговия, още един признак за намаляването на раждаемостта в Южна Корея е, че продажбите на колички за домашни любимци са надхвърлили тези на бебешки колички през 2023 г., пише Korea Times.

Снимка: iStock

Данните показват, че 43% от общия брой колички, продадени на платформата през първите три тримесечия на 2023 г., са били предназначени за бебета, докато останалите 57% са били колички, предназначени за животни, главно кучета и котки. 

Съотношението на продажбите на колички за бебета сред общия брой колички продължава да спада от 67% през 2021 г. и 64% през 2020 г. Съотношението на количките за домашни любимци продължава да нараства от 33% през 2021 г. до 36% през 2022 г. и 57% през тази година. 

Данните за продажбите демонстрират последователна тенденция през последните години, заяви служител на Gmarket, като добави, че компанията може би се нуждае от задълбочен анализ, за да разбере защо спадът в продажбите на бебешки колички е бил особено рязък през 2023 г.

Ясно е, че цифрите правилно отразяват някои от тенденциите на нарастване, като например рекордно ниския брой на новородените в страната и нарастващия брой на хората, живеещи с домашни любимци.

Според статистическата служба на Корея общият коефициент на плодовитост е бил 0,78 през 2022 г., което е най-ниското ниво в света. Прогнозите са, че този показател ще намалее още повече. Националната статистическа организация заяви, че се очаква коефициентът на плодовитост да спадне под 0,7 до 0,68 през 2024 г., преди отново да се повиши. 

Междувременно броят на домакинствата, които отглеждат домашни любимци, се увеличава. Данните на Министерството на земеделието, храните и селските райони показват, че през миналата година повече от 6 млн. домакинства са имали домашни любимци, в сравнение с 3,6 млн. през 2012 г.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст