Гърция подписа дългосрочно споразумение за втечнен природен газ от САЩ
Споразумението цели да замени вноса на руски газ в Европа
Свят
Защо поколението Z среща трудности?
Още от малки децата растат с предупреждението „Не говори с непознати.“ Но според известния психотерапевт и автор Естер Перел, именно това е умението, което възрастните трябва да усвоят, за да се ориентират успешно в света на работата. Перел подчертава, че разговорът с непознати е умение №1 за изграждане на взаимоотношения – особено важно за младите хора от поколение Z, които тепърва започват първите си професионални стъпки, съобщава CNBC.
Днешните млади служители често са обвинявани, че избягват неформалните офис разговори – или, в другата крайност, че споделят твърде много лична информация. Проучвания показват, че те страдат и от по-високи нива на социална тревожност, което затруднява общуването с непознати хора на работното място.
Но Перел подчертава, че именно тези разговори изграждат доверие основен елемент от всеки успешен екип.
„Навлизането на работното място е поредица от разговори с непознати, без да знаете какво наистина искат от вас“, казва тя.
Според Перел, умението да говорим с непознати ще се превърне в едно от най-големите конкурентни предимства на бъдещето. И като всяко умение – то се развива с практика.
Тя съветва да използваме ежедневните ситуации, за да се упражняваме:
– да заговорим човека пред нас на опашката в магазина;
– да разменим няколко думи с бариста в кафенето;
– да оставим телефона и да се ангажираме с реален разговор.
Саймън Синек добавя, че искреното искане за помощ е един от най-ефективните начини за изграждане на доверие на работното място. Въпреки че много хора се страхуват, че така ще изглеждат некомпетентни, реалността е обратната – колегите по-скоро ще ги възприемат като открити и ангажирани.
С нарастващата роля на изкуствения интелект в професионалната среда, Перел вярва, че човешките умения за общуване ще стават все по-ценни.
AI може да напише перфектно извинение, но не може да предаде искреност, емпатия или способност за промяна в отношението към другите.
„Истинското конкурентно предимство е в човешките взаимоотношения“, обобщава Перел. „Това е нещото, за което хората все повече ще имат нужда от помощ.“
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Споразумението цели да замени вноса на руски газ в Европа
Ако Мъск може да си издейства трилион и вие можете
Как да управлявате съдържание?