
Най-големият конкурент на iPhone има едно предимство в тарифната война на Тръмп
Кое е то и защо Apple е в неизгодна позиция?
TikTok Shop бързо привлича клиенти и вече има оборот от 32 милиона долара
Американската версия на TikTok Shop стартира през 2023 г. и вече е привлякла 47 милиона купувачи, които харчат средно 32 милиона долара на ден, според данни на Capital One Shopping, цитирани от CNBC. Платформата за пазаруване в социална мрежа съчетава свръхевтини цени, подобни на тези в Temu, с вградено пазаруване, напомнящо на Instagram и Facebook.
През 2024 г. TikTok Shop е привлякъл приблизително 11.9 милиона нови потребители в САЩ, изпреварвайки конкуренти като Meta и Pinterest за същия период, според анализ на Emarketer.
„Всички тези компании трябва да са сериозно притеснени, защото TikTok Shop тръгва с огромното предимство на силно потребителско задържане,“ казва Джейсън Голдбърг, главен стратег по електронна търговия в маркетинг агенцията Publicis Groupe.
За разлика от други социални платформи за пазаруване, TikTok Shop задържа купувачите вътре в приложението. Други, като Instagram, препращат потребителите към външни сайтове за финализиране на покупката.
Допълнително, TikTok използва своя алгоритъм, за да препоръчва продукти по същия начин, по който предлага видеосъдържание – на база ангажираност, а не само пазаруване.
„Всеки път, когато погледнеш нещо, спреш върху нещо, кликнеш или плъзнеш – това кодира нещо в алгоритъма и го прави по-умен,“ обяснява Ричард Крон, основател на Crone Consulting, фирма за електронна търговия.
Експерти по търговия наричат тази комбинация от пазаруване и забавление „шопъртейнмънт“ (shoppertainment). Това е нова категория в електронната търговия, която създаде изцяло нови кариери за инфлуенсъри като Лекси Розенщайн.
„Хората не осъзнават, че можеш да имаш само 5000 последователи и пак да монетизираш съдържанието си чрез TikTok и TikTok Shop и да го превърнеш в кариера,“ казва Розенщайн.
Тя е събрала над 70 000 последователи и е топ продавач на козметични продукти в САЩ чрез приложението. Инфлуенсърът отдава успеха си на нарастващата популярност на пазаруването в TikTok.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Кое е то и защо Apple е в неизгодна позиция?
Очаква се сделката да приключи в края на 2025 година