1 USD
1.76886 BGN
Петрол
64.02 $/барел
Bitcoin
$77,205.3

Ще успее ли TikTok Shop да надмине Temu по продажби и ниски цени?

Свят

TikTok Shop бързо привлича клиенти и вече има оборот от 32 милиона долара

Американската версия на TikTok Shop стартира през 2023 г. и вече е привлякла 47 милиона купувачи, които харчат средно 32 милиона долара на ден, според данни на Capital One Shopping, цитирани от CNBC. Платформата за пазаруване в социална мрежа съчетава свръхевтини цени, подобни на тези в Temu, с вградено пазаруване, напомнящо на Instagram и Facebook.

През 2024 г. TikTok Shop е привлякъл приблизително 11.9 милиона нови потребители в САЩ, изпреварвайки конкуренти като Meta и Pinterest за същия период, според анализ на Emarketer.

„Всички тези компании трябва да са сериозно притеснени, защото TikTok Shop тръгва с огромното предимство на силно потребителско задържане,“ казва Джейсън Голдбърг, главен стратег по електронна търговия в маркетинг агенцията Publicis Groupe.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

За разлика от други социални платформи за пазаруване, TikTok Shop задържа купувачите вътре в приложението. Други, като Instagram, препращат потребителите към външни сайтове за финализиране на покупката.

Допълнително, TikTok използва своя алгоритъм, за да препоръчва продукти по същия начин, по който предлага видеосъдържание – на база ангажираност, а не само пазаруване.

„Всеки път, когато погледнеш нещо, спреш върху нещо, кликнеш или плъзнеш – това кодира нещо в алгоритъма и го прави по-умен,“ обяснява Ричард Крон, основател на Crone Consulting, фирма за електронна търговия.

Експерти по търговия наричат тази комбинация от пазаруване и забавление „шопъртейнмънт“ (shoppertainment). Това е нова категория в електронната търговия, която създаде изцяло нови кариери за инфлуенсъри като Лекси Розенщайн.

„Хората не осъзнават, че можеш да имаш само 5000 последователи и пак да монетизираш съдържанието си чрез TikTok и TikTok Shop и да го превърнеш в кариера,“ казва Розенщайн.

Тя е събрала над 70 000 последователи и е топ продавач на козметични продукти в САЩ чрез приложението. Инфлуенсърът отдава успеха си на нарастващата популярност на пазаруването в TikTok.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук