1 USD
1.76886 BGN
Петрол
64.02 $/барел
Bitcoin
$77,205.3

Как митата на Тръмп ще променят цената на обувките на Nike?

Свят

Акциите на Nike спаднаха с 14% само за ден

Nike Air Jordan 1 е една от най-иконичните американски спортни обувки на популярната марка Nike, като моделът е създаден преди четири десетилетия за баскетболната легенда Майкъл Джордан, пише BBC.

Въпреки че Nike продава повечето от продуктите си в САЩ, почти всички от техните спортни обувки се произвеждат в Азия – регион, който беше таргетиран от митата на Тръмп.

Акциите на Nike спаднаха с 14% на следващия ден след обявяването на новите мита, поради опасения за въздействието, което те може да имат върху веригата на доставки на компанията.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Увеличнието на цената на спортните обувки на Nike зависи от това колко от разходите си Nike ще реши да прехвърли на клиентите и колко дълго новите тарифите ще останат в сила.

Стоките от Виетнам, Индонезия и Китай подлежат на някои от най-тежките американски вносни данъци – между 32% и 54%.

Остава надеждата, че Тръмп може да бъде готов да преговаря тези ставки да бъдат намалени. В петък той заяви, че е имал „много продуктивен“ разговор с лидера на Виетнам, което помогна на акциите на Nike да възстановят част от загубите си след рязкото им понижение в четвъртък.

Повечето анализатори обаче смятат, че цените на дрехите и обувките ще трябва да се повишат.

Швейцарската банка UBS прогнозира, че цените на стоките, произвеждани във Виетнам – където Nike прави половината от своите обувки, ще се увеличат с 10% до 12%.

Междувременно Индонезия и Китай представляват почти всичкото останало производство на обувки на Nike.

„Нашето мнение е, че предвид колко обширен е списъкът с тарифите, индустрията ще осъзнае, че има малко начини да се смекчи въздействието в средносрочен план, освен чрез увеличаване на цените“, каза анализаторът на UBS Джей Сол.

Дейвид Суортц, старши анализатор на акции в Morningstar, също е на мнение, че е вероятно да има поскъпване, но казва, че всяко голямо увеличение на цените би намалило търсенето.

Компанията отчете около 51 милиарда долара приходи за последната си финансова година. Разходите за производство на продукти, включително доставка, печалби на трети страни и такси за складови услуги, поглъщат само около 55% от приходите, осигурявайки здрава брутна печалба от над 40%.

Тази печалба все пак намалява, когато добавите разходите за други бизнес операции. Например, една трета от приходите й се изразходват за разходи за продажби и административни разходи. След лихви и данъци, печалбата на Nike намалява до около 11%.

Това важи за всички нейни продукти, тъй като не се разграничават разходите за различните артикули.

Рахул Си, който създаде уебсайта за ревюта на обувки Sole Review, казва, че има и друг начин Nike да поддържа ниски търговски цени.

Той посочи, че е възможно компанията да пуска по-малко нови модели. Вместо нов дизайн да излиза всяка година, дизайнерският цикъл може да се обновява на всеки три до четири години.

„Това е много конкурентна индустрия. Моят залог е, че би било трудно за Nike да увеличи цените с повече от 10-15%. Не мисля, че те биха могли и да компенсират повечето от тарифите“, заяви той.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук