Защо компанията иска да направи тази стъпка?
Китайският онлайн търговец на дребно Temu обмисля да се присъедини към група от платформи за електронна търговия и марки, които си сътрудничат за предотвратяване на продажбата на фалшиви продукти онлайн в Европа, според Reuters.
Какво представлява споразумението?
„Меморандумът за разбирателство (MoU) относно продажбата на фалшиви стоки в интернет“ е доброволно споразумение, улеснено от Европейската комисия, а подписалите включват онлайн търговци на дребно Amazon, Alibaba и eBay, както и марки като Adidas, Nike, Hermes и Moncler.
Temu е готов да направи презентация на среща, която ще се проведе на 11 ноември между членовете на Меморандума за разбирателство като „потенциален нов подписал“. От компанията не отговарят на искането за коментар по документа. Говорител на Европейската комисия също.
Защо компанията иска да направи тази стъпка?
Ангажираността на Temu с мрежата за борба с фалшификатите идва, когато властите на Европейския съюз засилват натиска върху Temu да подобри контрола върху продуктите, продавани на европейски купувачи на неговия пазар, и да гарантира, че незаконни или опасни артикули не влизат в блока.
Източник от индустрията, който пожела да не бъде назован, каза, че са загрижени, че приемането на подписа на Temu към меморандума за разбирателство ще повлияе на доверието в мрежата. След като средномесечните му потребители в ЕС достигнаха 75 милиона по-рано тази година, Европейската комисия определи Temu за „много голяма онлайн платформа“, което означава, че трябва да направи повече за борба с незаконното и вредно съдържание, както и с фалшивите продукти на своята платформа в рамките на ЕС Закон за цифровите услуги.
Ще има ли разследване срещу Temu?
Комисията е готова да започне разследване на Temu за това дали е в нарушение на DSA. Докладът дойде, след като по-рано този месец Комисията поиска информация от компанията за стъпките, които предприема, за да предотврати продажбата на незаконни продукти на своята платформа. Temu трябваше да предостави информацията до 21 октомври и Комисията по това време каза, че ще "определи следващите стъпки", след като оцени отговорите на Temu.
Temu, дъщерно дружество на китайския гигант за електронна търговия PDD Holdings, се разрасна бързо в Европа и Съединените щати чрез агресивен маркетинг, привличайки милиони потребители към своя уебсайт и приложение със слогана „пазарувайте като милиардер“, предлагайки ниски цени за всичко от кухненски уреди и електроника до дрехи и аксесоари. Много от дрехите, обувките и ръчните чанти, продавани на сайта, са проектирани да изглеждат подобни на популярни маркови продукти на малка част от цената.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN