
Успешно IPO набра над 11 млн. лв. на Борсата
Това е второто успешно IPO на основния пазар на Борсата за 2025 г.
Веригата ще инвестира 500 млн. долара за подобряване на клиентското обслужване
Водещата световна верига кафенета Starbucks обяви, че ще прекрати дейността на своите обекти, предназначени само за поръчки за изнасяне. Решението, представено от главния изпълнителен директор Брайън Никол, цели да възстанови социалната и емоционална връзка между клиентите и баристите. Това е елемент, който според компанията се е загубил в името на удобството и бързината, пише Business Insider.
Около 80 до 90 локации в САЩ функционират като мобилни пунктове без възможност за сядане. Те са основно в бизнес сгради и оживени централни райони, но скоро ще бъдат закрити или трансформирани в кафенета с пълно обслужване и зони за престой. „Тези магазини изглеждаха твърде транзакционни и не предлагаха топлината или човешката връзка, които клиентите ни очакват“, заяви Никол по време на представянето на тримесечния финансов отчет. Компанията не разкри какви ще са разходите по преструктурирането, но потвърди, че част от затворените обекти ще бъдат обновени с нов формат.
Starbucks планира и по-амбициозна трансформация с представянето на нов тип обекти – т.нар. „кафене на бъдещето“. Те ще включват 32 седящи места и възможност за поръчка от автомобил, като първият такъв обект ще бъде отворен през следващата фискална година. Успоредно с това веригата ще инвестира 500 милиона долара за подобряване на клиентското обслужване, включително с увеличаване на персонала и намаляване на времето за чакане.
В допълнение към физическата трансформация, Starbucks разширява дигиталното си присъствие чрез сътрудничество с CloudKitchens – стартъп за т.нар. кухни-призраци, ръководен от съоснователя на Uber Травис Каланик. Тези кухни, които нямат фронт офис и приемат само онлайн поръчки, вече доставят кафе на Starbucks, с цел да облекчат натиска върху физическите магазини и да достигнат нови пазари.
Тези решения идват след шест поредни тримесечия със спад в продажбите на едни и същи обекти, както и на нестабилна пазарна среда, обременена от високи цени на кафето и търговски тарифи. Никол настоява, че компанията набира инерция и дори изпреварва планирания график. Акциите на Starbucks първоначално спаднаха след публикуването на резултатите, но успяха да се възстановят с около 3% в следборсовата търговия. За годината обаче стойността им остава непроменена.
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Това е второто успешно IPO на основния пазар на Борсата за 2025 г.
Тя е създадена с фокус върху малкия и среден бизнес
Намаление на показателя е регистрирано в промишлеността и търговията на дребно