Руският вариант на McDonald’s продаде рекордни 120 хил. бургера за ден

Свят
 

Бургерът "Биг Мак" и сладоледа "Мак Флъри" вече са извън менюто на ресторантите

Бургерът "Биг Мак" и сладоледа "Мак Флъри" може да са извън менюто на ресторантите наследници на McDonald's в Русия, но новата фирма има амбициозни цели за растеж, след като продаде рекордните 120 000 бургера, в деня на откриването, съобщи Ройтерс.

McDonald's напусна напълно Русия, продавайки всички ресторанти, които притежаваше, на местен лицензополучател през май. Под ново име „Вкусно и точка“, и 50 ресторанта в и около Москва отвориха отново на 12 и 13 юни.

Главният изпълнителен директор Олег Пароев желае да добави още локации, но признава за предизвикателството да се заменят някои съставки и доставчици, както и да се работи с други франчайзополучатели, които все още използват марката на McDonald's.

Сагата за излизане на McDonald's от Русия показа колко трудно е за западните потребителски фирми, които решиха да напуснат действията на Москва в Украйна, за да прекъснат всички връзки с Русия, така и за местните мениджъри да заменят популярните марки.

Хиляди, които дойдоха на откриването на „Вкусно и точка“ на площад Пушкин в Москва, бяха посрещнати с ново лого, цветова схема и опаковка, лишени от всички белези на McDonald's, тъй като новата компания загуби правото да използва търговските марки и интелектуалната собственост на американската група.

„През първия ден продадохме почти 120 000 бургера“, каза Пароев. „Никога не сме виждали такъв дневен оборот през цялото време на работа на McDonald's в Русия“.

Макар че Пароев не очаква такова търсене да продължи, той се стреми да надхвърли целта за растеж на новия собственик Александър Говор и да постигне това предсрочно. Целта на Говор е да достигне 1000 ресторанта за четири до пет години, спрямо около 850, които купи под марката McDonald's.

Наемането на нови работници продължава, каза Пароев, който иска да разшири сътрудничеството със стратегическия партньор Сбербанк но изключи ролята на акционер за най-големия кредитор на Русия.

Франчайз загадка

Някои бивши франчайзополучатели на McDonald's са запазили марката си върху опаковки и електронни менюта и продават Биг Мак под друго име, създавайки главоболие за „Вкусно и точка“.

„Разбира се, че не сме доволни от това“, каза Пароев.

Докато продължаващото използване на марката McDonald's е нарушение на руското законодателство, компанията на Говор не може да предприеме съдебни действия, тъй като няма права върху марката, каза той.

"Вкусно и точка" предложи бивши франчайзополучатели да се присъединят към новата марка, каза Пароев, като един вече се е съгласил.

„За мен е мистерия какви продукти се продават в ресторантите, които не се присъединиха към нас“, каза той за ресторантите на гарите и летищата. „Но мога да кажа със сигурност, че това не са абсолютно същите продукти или съставки, които преди се продаваха вMcDonald’s.“

Главоболията за доставките

Компанията „Вкусно и точка“ е решена да поддържа качеството на продукта, каза Пароев, но запазването на познатия вкус е предизвикателство.

Въпреки че 99% от продуктите идват от руски доставчици, Пароев каза, че "значителен процент" от съставките се доставят в чужбина, процес, усложнен от санкции и прекъсвания на веригата за доставки.

"Вкусно и точка" търси нов доставчик на напитки, тъй като Coca Cola продава запасите си в Русия до изчерпване на количествата в Русия, каза Пароев.

Кафето ще остане в менюто, каза той, защото сега се доставя от индийски инвеститор, който купи руските операции на финландската Paulig.

Снимка: iStock

Според договореното с рецептите ще се променят и ще се работи по замяна на Биг Мак, каза Пароев.

„Това е доста голяма загуба“, каза той. "Фактът, че Биг Мак излезе от менюто, не ни помага."

Създаването на новата марка ще отнеме време, но Пароев остава оптимист.

„Нашите гости ще свикнат с новото име и ще разберат, че вече не са на „Мак“, а на „точка“.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст