Големите вериги са готови за еврото
От Сдружението за модерна търговия разказват за подготовката
Къде са работниците с най-много и най-малко стрес?
Според нов доклад, публикуван тази седмица, негативните емоции на служителите и липсата на благополучие могат да навредят на ангажираността на работниците и на икономиката, съобщава CNN.
В доклада си „Състоянието на работното място в световен мащаб“ Gallup изчислява, че ниската ангажираност на служителите струва на световната икономика 8,9 трилиона долара, или 9% от световния БВП.
Докладът включва констатации от последното годишно световно проучване на Галъп, в което миналата година са анкетирани 128 278 служители в повече от 140 държави.
Това проучване установи, че около 20 % от работниците в световен мащаб съобщават, че ежедневно се чувстват самотни, ядосани или тъжни. Средно 41% от тях казват, че изпитват стрес.
Най-склонни да кажат, че се чувстват самотни, са по-младите работници (22%), служителите, които работят дистанционно на пълен работен ден (25%), и тези, които се чувстват най-неангажирани в работата (31%).
Макар че работата не винаги е причина за негативните ежедневни емоции на човека, работодателите все пак трябва да са загрижени. Това е така, защото работата може или да подобри, или да влоши благосъстоянието на служителите.
От една страна, в доклада на Галъп се отбелязва, че „когато служителите намират работата и отношенията си в работата за смислени, заетостта се свързва с високи нива на ежедневно удоволствие и ниски нива на всички негативни емоции в ежедневието. Забележително е, че половината от служителите, които са ангажирани в работата, процъфтяват в живота като цяло“.
От друга страна, изследователите установиха, че липсата на ангажираност в работата може да повлияе отрицателно на благосъстоянието на човека толкова, колкото и липсата на работа.
„Служителите, които не харесват работата си, са склонни да имат високи нива на ежедневен стрес и притеснения, както и повишени нива на всички други негативни емоции“, пишат те. „По много от елементите на благосъстоянието (стрес, гняв, тревога, самота) активното неглижиране на работата е равностойно или по-лошо от това да си безработен.“
Ангажираните мениджъри помагат на работниците да се развиват
Проучването установява, че миналата година само 23% от служителите са били ангажирани в работата, което не се е променило спрямо предходната година. Галъп определя ангажирания служител като човек, който е „силно ангажиран и ентусиазиран от работата и работното си място. Те са психологически „собственици“, стимулират представянето и иновациите и движат организацията напред“.
Но тези, които твърдят, че не са ангажирани, са се увеличили с 3 процентни пункта до 62%. Това са служители, които се характеризират като „психологически необвързани с работата и компанията си. Тъй като потребностите им от ангажираност не са напълно задоволени, те влагат време, но не и енергия или страст в работата си“.
Къде са работниците с най-много и най-малко стрес
Резултатите за ангажираността и благосъстоянието са различни във всеки от 10-те региона, обхванати от проучването на Галъп. В доклада се отбелязва, че в Съединените щати и Канада, например, се наблюдава най-високият процент ангажирани служители (33 %) сред всички изследвани региони; и третият най-висок процент проспериращи служители (53 %), след Австралия и Нова Зеландия (60 %) и Латинска Америка и Карибите (54 %).
Но САЩ и Канада се нареждат и на второ място сред служителите, изпитващи ежедневен стрес (49%), веднага след Близкия изток и Северна Африка (52%).
За разлика от тях, Европа показва най-ниско ниво на ангажираност на служителите (13%). Южна Азия е с най-ниски резултати по отношение на служителите, които са описани като преуспяващи като цяло (13%). А страните от постсъветска Евразия се класираха най-ниско по отношение на ежедневния стрес (19%).
От Сдружението за модерна търговия разказват за подготовката
Европейският вегетариански съюз заяви, че е "много удовлетворен" от решението
Япония продължава да е дом на едни от най-дълголетните хора в света