
Историческият скок на България към модерното събиране на отпадъци
Въвеждане на Депозитна система за опаковки от напитки с цел постигане на националните и европейски цели
Това е най-слабото представяне на индустрията от 76 години насам
Производството на автомобили във Великобритания се срина през май до най-ниското си ниво от 1949 г. насам. Според последните данни на Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), производството е спаднало с 33% спрямо същия период през миналата година – до едва 49 810 автомобила и вана. Това бележи петия пореден месец на спад и най-слабото месечно представяне за индустрията от 76 години, с изключение на времената на локдауни по време на пандемията от Covid-19.
Основен катализатор за рязкото понижение е ескалацията на търговската война между САЩ и Великобритания, предизвикана от повишените мита, наложени от администрацията на Доналд Тръмп върху вноса на чуждестранни автомобили. Това принуди водещи британски производители като Aston Martin и Jaguar Land Rover да прекратят доставките си за американския пазар още през април. В резултат, износът към САЩ през май спадна с драматичните 55% на годишна база, като делът на американския пазар в британския автомобилен износ се сви от 18% на едва 11%, предава Financial Times.
Състоянието на индустрията бе допълнително утежнено от затруднения в прилагането на наскоро договореното търговско споразумение между САЩ и Великобритания. Според него, американските мита за британски автомобили трябва да бъдат намалени от 27,5% на 10% за първите 100 000 превозни средства годишно. Макар това да поражда известен оптимизъм, забавената комуникация и неяснотите около квотната система тревожат производителите. Главният изпълнителен директор на Aston Martin Адриан Холмарк сподели, че компаниите се подготвят да реализират продажби за три месеца в рамките на едно денонощие, което според него е "сложна и динамична" ситуация.
Наред с международните търговски напрежения, автомобилната индустрия на Острова е изправена и пред вътрешни предизвикателства. Стриктните изисквания на правителството по отношение на нулевите въглеродни емисии се оказват сериозна бариера за производителите. Миналата година компанията Stellantis закри фабриката си за ванове в Лутън, като изтъкна, че разходите за спазване на т.нар. "мандат за превозни средства с нулеви емисии" са сред ключовите фактори за това решение. Ford също предприе съкращения – 800 работни места във Великобритания – в рамките на по-широка реорганизация в Европа.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Въвеждане на Депозитна система за опаковки от напитки с цел постигане на националните и европейски цели
Тръмп може също така да удължи замразяването на митата
Предложени са за продажба няколко държавни имота