Продажбите на библии нарастват, причината е интересна

За пет години скокът в продажбите е 87%

Продажбите на Библията във Великобритания са нараснали с 87% между 2019 г. и 2024 г. — от 2,69 милиона паунда на 5,02 милиона паунда, сочат данни Daily Mail. Причината е нарастващата духовност на Gen Z.

SPCK Group, християнски издатели, които използват данни от Nielsen Book Data, съобщават, че продажбите в категория „Библии и литургия“ са нараснали. Те са се увеличили от 7 милиона паунда през 2019 г. до 8,1 милиона паунда през 2024 година.

Библейското общество казва, че неговият том от 2018 г. Good News Bible — The Youth Edition е „безусловно най-популярният“, с почти удвоени продажби от 2021 г. насам. Изданието има допълнителни обяснения, за да помогне на читателите да дешифрират значението на важни библейски пасажи и също така включва инфографики и място за добавяне на бележки.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Обикновено се смята, че религиозните вярвания намаляват с всяко следващо поколение. Въпреки това, изглежда, че поколението X, родено между 1965 и 1980 г., е най-нерелигиозното. Според скорошно проучване, 25% от представителите на поколението X се идентифицират като атеисти. Този процент спада до 20% сред милениумите, родени между 1981 и 1996 г., и до едва 13% сред поколението Z, родено между 1997 и 2012 година.

Броят на хората във Великобритания, които казват, че нямат религия, обаче се покачва от 15% при преброяването от 2001 г. до 37,5% през 2021 година. Смята се, че много по-млади хора се идентифицират като „духовни”, без непременно да следват някоя от основните религии, което може да обясни защо конгрегациите на Църквата на Англия продължават да показват недостиг на деца и тийнейджъри.

Проучване през януари установи, че 62% от хората на възраст от 18 до 24 години казват, че са „много” или „доста” духовни, в сравнение с 35% от тези на възраст над 65 години.

Атеизмът, който някога е бил смятан от съвременното общество за възглед на повечето рационални възрастни, изглежда вече няма същата тежест или привлекателност. Младите хора – Gen Z – са статистически много по-малко склонни да се идентифицират като атеисти, отколкото техните родители“, казва главният изпълнителен директор на SPCK Сам Ричардсън.

Той коментира и че събития като пандемията Covid-19 и кризата с психичното здраве са накарали много хора да се замислят дълбоко за своята духовност и да искат да си направят собствени заключения, като четат християнски книги като цяло и Библията в частност.

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук